خبرگزاری کار ایران

در ستاد مقابله با کرونای همدان مطرح شد؛

مرگ ۳۲۸ همدانی بر اثر ابتلا به کرونا/ پنج شهرستان در وضعیت قرمز / دورهمی‌های خانوادگی علت اصلی ابتلا

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۵۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان از ابتلای ۲۸۱۷ نفر در سطح استان به کروناویروس از ابتدای شیوع تاکنون و مرگ ۳۲۸ نفر از مبتلایان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رشید حیدری‌ مقدم شنبه ۴ مردادماه در جلسه ستاد مقابله با کروناویروس استان همدان گفت: پنج شهرستان استان شامل همدان، نهاوند، تویسرکان، کبودراهنگ و ملایر در شرایط قرمز قرار دارند.

وی علت اصلی ابتلای همدانی ها به کروناویروس را مهمانی ها خانوادگی و دورهمی ها دانست و اعلام کرد: ۸۰ مورد تخلف عدم اجرای پروتکل به مراجع قضایی معرفی شدند.

استاندار همدان نیز با اشاره به تمدید محدودیت‌های یک هفته‌ای در پنج شهرستان دارای شرایط قرمز کرونایی در استان همدان، بر اجرای پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به عنوان اولویت اصلی مبارزه و کنترل بیماری کرونا تأکید کرد.

 سیدسعید شاهرخی ادامه داد: محدودیت های جلسه قبل ستاد استانی در پنج شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ تمدید می شود و همه اماکن اعلام شده حق فعالیت ندارند.

وی تصریح کرد: ۷۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند که باید این میزان به ۱۰۰ درصد برسد تا شاهد کاهش ابتلا و عبور از این شرایط باشیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: مراسم های عزا و عروسی، دورهمی های خانوادگی و تجمعات باعث افزایش مبتلا به کرونا بوده است که باید مردم در این شرایط در اجرای پروتکل ها همکاری کنند.

استاندار همدان یادآور شد: مراسم های عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل ها و براساس دستورالعمل اعلام شده از سوی ستاد ملی و کمیته های تخصصی برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز