خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت در نشست با دهیاران بخش خمام؛

در راستای پیشگیری از فروش فزاینده اراضی روستا، اقتصاد روستا تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۵۱

فرماندار رشت با انتقاد از رویکرد منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین های روستا، گفت: اگر اقتصاد مردم روستا تقویت شود، روستائیان مجبور به فروش اراضی خود نخواهند بود‌.

به گزارش ایلنا از رشت،علی فتح اللهی در نشست با دهیاران بخش خمام با بیان اینکه  نگاه به دهیاری ها نسبت به گذشته متحول شده است، افزود: امروز به جایی رسیده ایم  که پیشبرد و توسعه روستا بدون نقش آفرینی فعال دهیاران امکانپذیر نخواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نوع مسئولیت تفاوتی نمی کند و مهم  این است که از این مسئولیت برای خدمت به مردم بهره بگیریم، افزود: باید از همه ظرفیت ها و توان موجود در جهت خدمتگزاری به مردم استفاده شود‌.
فرماندار رشت مهاجرت از استان های دیگر به روستاها را از دغدغه های شهرستان برشمرد و تصریح کرد:  اگر ما نتوانیم برنامه مناسبی برای مهاجرت از استان های دیگر به روستاها داشته باشیم به مشکل برمیخوریم.
 
 فتح اللهی نگاه منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین را از جمله بزرگترین آسیب ها در سطح روستا  دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارزش افزوده املاک روستائیان را بالا ببریم و اقتصاد روستا را تقویت کنیم، مردم مجبور به فروش زمین خود نخواهند شد.
 
 وی شناسایی و اولویت بندی مشکلات روستایی را پیش نیاز هر اقدامی عنوان کرد و اظهار داشت: همه ما  موظف هستیم با شناسایی موانع و بهره گیری از همه ظرفیت های منطقه ای و ملی، زمینه شکوفایی اقتصاد و ارتقای معیشت مردم منطقه را فراهم کنیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز