کد خبر: 939915 A

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی سیرجان هشدار داد:

مدیر غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی سیرجان از افزایش خطر ابتلا به کرونا با مصرف داروها و مکمل‌هاى ورزشى هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس فخریان گفت: علائم جدیدی بیماران مبتلا به کرونا تاثیر بر عملکرد مغز و دستگاه عصبی انسان از جمله مشخصه‌های ابتلا به نوعی گیجی،‌ فراموشی و حتی تشنج در این بیماران را نشان می دهد لذا در این شرایط داروها و مکمل هاى ورزشى که بدون مشورت با پزشکان یا داروسازان و به طور خودسرانه مصرف می شوند، می توانند سبب به هم زدن تعادل سیستم بدن شود.

فخریان با اشاره به اینکه گزارش های جدید نشانه های آسیب کبدی، قلبی و عروقی، آسیب های کلیوی نیز در بیماران مبتلا به کووید۱۹ را نشان داده است، افزود: بسیارى از مکمل هاى ورزشى که خارج از داروخانه در اختیار ورزشکاران قرار مى گیرند، قاچاق هستند. عمده مکمل‌هاى قاچاق حاوى فرآورده هاى غیرمجازى هستند که موجب آسیب به کبد و کلیه مى‌شوند و به اعصاب مرکزى آسیب می‌رسانند و لذا در آینده فرد به اختلالات صرع، حافظه یا ادراک مبتلا مى شود.

وی ادامه داد: هورمون‌های حاصل از مکمل‌های ورزشی غیرمجاز همچنین عوارضی مانند افزایش کلسترول، تپش قلب، افزایش فشار خون و مشکلات مغزی مانند توهم، تشنج و خونریزی مغزی را به همراه دارد. به دلیل همپوشانی عوارض داروها و مکمل های ورزشی با برخی علائم بیماران مبتلا به کووید۱۹، مصرف این مواد در شرایط ابتلای فرد به کرونا می تواند، باعث تشدید علائم و پیچیدگی روند درمان بیماری شود.

فخریان تاکید کرد: از این رو ورزشکاران بدون تجویز پزشک و یا توصیه داروسازان هیچ کدام از انواع داروها و مکمل‌ها را به خصوص در شرایط همه گیری کرونا مصرف نکنند.

درمان بیماری علوم پزشکی فشار خون قلب مغز
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر