خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان مطرح کرد:

استان سمنان جزو ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور/ جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان میامی در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۲۲۱

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان گفت: بر اساس آمار و گزارشات موجود، استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته جزو ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است.

به گزارش ایلنا، حبیب الله خجسته پور، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی در کشور و استان از شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند، افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده به منظور حمایت از مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در قالب تسهیلات، یک فرصت و امتیاز مطلوب برای تقویت، حمایت و تثبیت اشتغال در استان در شرایط تاثیرات کرونا بر اشتغال و اقتصاد است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی که در ستاد ملی و کارگروه اقتصادی ذیل آن به ریاست دکر نهاوندیان صورت گرفت، رسته های شغلی با بیشترین آسیب معرفی شدند و این تسهیلات برای حمایت از آنها در نظر گرفته شد.

معاون استاندار سمنان گفت: اطلاع رسانی خوبی در خصوص این تسهیلات در سطح استان انجام گرفته اما با توجه به اینکه با عدم استقبال برخی رسته ها مواجه شدیم، نیاز است تا دستگاه های عضو متولی هر رسته، اطلاع رسانی به صنوف را در دستور کار قرار دهند و لازم به ذکر است عدم استقبال رسته های شغلی استان برای دریافت این تسهیلات، به عنوان کوتاهی دستگاه متولی در این حوزه نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات حمایتی برای مشاغل آسیب دیده از کرونا، با محدودیت های پرداخت تسهیلات عادی مواجه نیستیم، تاکید کرد: بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعجیل کرده و تسریع و تسهیل در امور را در دستور کار قرار دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، درصد تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان به دلیل کرونا، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است، افزود: فرمانداران توجه جدی به این‌ مهم ‌را با فعال کردن کارگروه اشتغال شهرستان ها در دستور کار قرار دهند تا در ماه های آتی شاهد رشد درصد تحقق تعهد اشتغال در استان باشیم و دستگاه های اجرایی استان نیز ضمن ارائه تعهد اشتغال واقع بینانه، در راستای تحقق تعهد مورد نظر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال در نظر گرفته شده برای استان محقق شد، اظهار داشت: بر اساس آمار و گزارشات موجود، استان سمنان طی ۱۰ سال گذشته، جزو ۳ استان دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور است که به منظور حفظ این‌ جایگاه و کسب رتبه اول باید همت و تلاشی مضاعف در دستور کار‌تمامی اعضای کارگروه و سایر دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد.

خجسته پور همچنین گفت: طی سالهای گذشته در نامگذاری های سال ها، مقام معظم رهبری در بحث حمایت از تولید داخلی تاکید بخصوصی داشته اند که باید تلاش داشته باشیم تا تمام موارد، اقدامات و برنامه ریزی ها تحت عنوان شعار سال، در نهایت منجر به ایجاد اشتغال شود.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم تولید رونق پیدا کند، اگر می‌خواهیم کالای ایرانی مصرف شود،‌ اگر از قاچاق کالا جلوگیری می‌کنیم، تمامی این ‌موارد باید به خروجی تقویت اشتغال و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی توانمند بیانجامد.

معاون استاندار سمنان تاکید کرد: برای شهرستان میامی به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان هدف، در جهت جذب کامل تسهیلات مشاغل خانگی پیگیری های لازم در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز