خبرگزاری کار ایران

سنجری خبر داد:

۲۵ درصد بیکاران خراسان رضوی تحصیل کرده هستند

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۰۷۸

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آمار بیکاران استان تا پایان سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر اعلام شده است که ۲۵ درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سنجری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان بردسکن که با حضور حجت الاسلام نیک بین نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی به ریاست فرماندار این شهرستان  برگزار شد، گفت: این تسهیلات با بهره 12 درصد است که متقاضیان پس از فرایند ثبت نام در سامانه مربوطه تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی به ازای هر نفر نیرو  پرداخت می شود که  پرداخت اولین قسط آن از مهرماه است.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه 50 درصد اشتغال استان در حوزه خدمات است متاسفانه بیشترین آسیب از کرونا به این واحدها  وارد شد.

وی به اختصاص 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات بیمه بیکاری در کشور خبرداد و گفت: تاکنون متقاضیان بیمه بیکاری که در اسفندماه  و فروردین ماه  ثبت نام کرده اند به آنان بیمه بیکاری پرداخت شده است و کسانی که در اردیبهشت ماه اقدام کرده اند پس از فرآیند ثبت نام به حساب آنها واریز می شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شهرستان بردسکن کمترین آمار واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا را در استان دارد که براساس لیست ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه تسهیلات به آنها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خرد اولویت  استان  در سال جاری است گفت: با توجه به اجرای طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مهندس رزم حسینی در سال جاری معین های اقتصادی که در حوزه روستاها فعالیت می کنند طرح های ارائه شده با تایید معین های اقتصادی  از این تسهیلات نیز برخوردار می شوند. 

سنجری میزان اعتبارات تخصیصی در حوزه مشاغل خانگی استان در سال جاری را 12 میلیارد تومان اعلام کرد گفت: این رقم بسیار محدود است که توسط نهادهای حمایتی پرداخت می شود.

وی  نرخ بیکاری استان را 6 و 3 دهم درصد  اعلام کرد و گفت: این رقم در روستاها به کمتر از یک و 3 دهم درصد است.

وی تعهد اشتغال استان در سال گذشته را  76 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت:  و در مجموع 58 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد. 

سنجری  تعهد اشتغال استان در سال جاری را  86 هزار فرصت شغلی اعلام کرد و گفت: تعهد شهرستان بردسکن  هزار و 37 فرصت شغلی است که تاکنون 14 درصد تعهد خود را محقق کرده است.

وی بر فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت :مهارت های آموزشی متناسب با نیاز جامعه باید باشد و در کنار تحصیلات هر ایرانی می بایست یک مهارت را فرابگیرد و این باید یک فرهنگ شود.

سنجری در این جلسه ضمن تشکر از زحمات و تلاش های انجام گرفته کارگروه شهرستان در سال گذشته اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های استاندار و تمامی مسئولان استان اتفاقات خوبی را در سطح استان شاهد بودیم و همه خروجی ها نتیجه کار جهادی و تیم اقتصادی استان است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 45 هزار نفر از جویندگان کار در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند که تنها به 10 هزار نفر آنها پاسخ داده شد و برای مابقی فرصت شغلی ایجاد نشد، متاسفانه اکثر جویندگان کار فاقد مهارت هستند و نداشتن مهارت باعث شده است که  زمینه اشتغال آنها فراهم نشود.

وی بیان کرد:  یکی از چالش هایی که در بحث بیکاری فارغ التحصیلان در استان وجود دارد نداشتن مهارت است، آمار بیکاران استان تا پایان سال گذشته 180هزار نفر اعلام شده است که 25 درصد آنها فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال گذشته 19 هزار نفر طرح شکایت به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی استان داشتند گفت: با راه اندازی میز خدمت توانستیم این عدد را به 14 هزار نفر کاهش دهیم و از این تعداد بیش از 5 هزار نفر آنها منجر به صلح و سازش شدند و شکایت خود را پس گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز