خبرگزاری کار ایران

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها:

هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارد/ وضعیت موجود حاصل بی تدبیری و بی مسئولیتی است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۵۲۸

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها گفت: آمار مبتلایان و فوت شدگان در استان بسیار نگران کننده است چرا که وضع موجود حاصل بی تدبیری و بی مسئولیتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانبخش در سی و دومین اجلاس شورای عالی استان‌ها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با اظهار تاسف از اینکه براساس داده‌های غلط و با مبانی غیرکارشناسی قوانین را بدون گفتگو با افراد اهل فن مصوب می‌کنند، گفت: دلیل این اقدام این است که یا از جنس مردم نیستند و یا آنقدر فاصله گرفتند که مشکلات و مصائب مردم را با وضوح بسیار کمتری می‌بینند.

وی با بیان اینکه از مجلس انتظار داریم با رویکرد مردم‌محور و گفتگو با اقشار مختلف و پرهیز از طرح گفتمان تکراری و شعارزدگی به اصل و شأن خود که همانا قانونگذاری و نظارت است بازگردد تا در رأس امور باقی بماند، گفت: باید معیشت طبقه ضعیف در اولویت کار مجلس باشد تا عدالت اجتماعی و اعتماد عمومی این سرمایه‌های نظام مجددا احیا شود.

جهانبخش افزود: همچنین باید شرایطی فراهم شود که شورا‌ها در جایگاه پارلمان محلی به شأن خود در قانون اساسی دست یابند و به وظایف خود عمل کنند.

جهانبخش با تاکید بر اینکه طرح مدیریت یک پارچه شهری و تصویب آن، مجلس را در تراز ملی و بین المللی نگاه می‌دارد و کشور بهتر اداره خواهد شد اظهار کرد: نگاه و امیدمان به تغییر از بیرون و وابستگی به دیگران، کشور را به سوی تباهی می‌کشاند که با روح بلند و آزادگی مردم ایران منافات دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید بپذیریم در این ۴۲ سال اشتباهاتی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم و باید بپذیریم هیچ مشکلی حل نخواهد شد مگر با عزم و اراده ملی و باید بپذیریم که صدای مردم معترض، صدای دلسوزی و خیرخواهی است.

وی خاطرنشان کرد: باید قبول کنیم که مردم معترض درون نظام به وضعیت معیشت خود اعتراض دارند نه به اصل نظام؛ معاند و مخالف و برانداز نیستند و باید صدایشان را شنید و صدایشان باشیم و مشکلاتشان را حل کنیم.

جهانبخش با بیان اینکه باید بپذیریم برای آبادانی و پیشرفت از تمام ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی سرزمینمان بهره ببریم، گفت: این سرزمین و انقلاب ارث پدری هیچ کس نیست و باید قبول کنیم هر کسی در هر جایگاهی تلاش کند که به وظایف و تکالیف خود به درستی عمل کند.

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور، استان هرمزگان وضعیت به نسبت مطلوبی داشت، اما اظهارنظر با عجله و غیرکارشناسی در اعلام وضعیت عادی و سفید در ارتباط با کرونا شرایطی بوجود آورد که امروز در بحرانی‌ترین شرایط و در وضعیت حاد و قرمز قرار داریم.

جهانبخش تصریح کرد: بهتر بود در وضعیت سفید هرمزگان سئوال می‌پرسیدید و بعد اظهار نظر می‌کردید . همچنین آمار مبتلایان و فوت شدگان در این استان بسیار نگران کننده است چرا که این موضوع حاصل بی تدبیری و بی مسئولیتی است؛ و هرمزگان در شرایط عادی هم امکانات بهداشتی و درمانی اش پاسخگوی نیاز‌های مردم نبود چه برسد به این روز‌های سختی که پشت سر می گذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز