خبرگزاری کار ایران

در فرودگاه پیام مطرح شد؛

فرودگاه پیام به جذابیت و دسترسی مناسب نیاز دارد /توسعه گردشگری به اقتصاد فرودگاه کمک می کند

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۶۷۱

مراسمی با موضوع روند توسعه پروازهای مسافربری در فرودگاه بین المللی پیام با حضور مقامات کشوری و استانی و جمعی از فعالان آژانس های هوایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نادر ثناگو مطلق، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در مراسمی که به منظور توسعه پروازهای گردشگری این فرودگاه با حضور مقامات کشوری و استانی و جمعی از فعالان آژانس های هوایی برگزار شد، اظهار داشت: معتقدیم فعالیت و توسعه پروازها به سه عامل مهم بستگی دارد که اولین مورد که به دست اندرکاران مجموعه بستگی دارد تسهیل زیر ساخت های این منطقه است که در حد امکان فراهم شده است.

وی افزود: از طرفی نیازمند توجه دولت و بخش خصوصی و آژانس‌های مسافربری خصوصی هستیم که زنجیره توسعه با این سه مورد کامل می شود.

ثناگو تصریح کرد: این فرودگاه فرصت جدی و مهمی است که تا مدتها تکرار نخواهد شد که با این ابعاد و فرصت نمی توان فرودگاهی مشابه در البرز احداث کرد.

مدیرعامل فرودگاه پیام گفت: معمولا استقرار فرودگاه در هر منطقه، فرصت توسعه اقتصاد و گردشگری را فراهم می کند لذا انتظار بهره وری و سودآوری از آن می رود و در این ارتباط رایزنی های خوبی با بخش خصوصی انجام شده است.

فرودگاه پیام نیازمند جذابیت و دسترسی مناسب

علی کمالی زاده، شهردار کرج در ادامه این مراسم گفت: با توجه به وظیفه و مسئولیت مدیریت شهری، شهرداری همواره در توسعه شهر کرج همکاری داشته و دارد اما تا زمانی که فرودگاه پیام جذابیتی برای مردم نداشته باشد مردم همراهی نمی کنند.

وی به عدم دسترسی راهها در این مسیر منتهی به فرودگاه پیام اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر زمان طی شده از مرکز شهر به سمت فرودگاه طولانی است و باید از ۴۵ دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا کند در این صورت می توان به جای تسهیلات از مردم مطالباتی انتظار داشت.

شهردار کرج گفت: تسهیل مسیر دسترسی به فرودگاه که با حمایت استانداری و تحقق زیرساخت لازم که وظیفه شهرداری است ممکن می شود.

کمالی‌نژاد گفت: بعصی از هواپیمایی و ایرلاین‌ها، ترانسفرهای وروی دارند و بحث بیلبرد و تلویزیون شهری برای ترقیب مسافران حائز اهمیت است و می توان امیدوار بود که پروازهای مهرآباد را به فرودگاه پیام انتقال داد.

فریدون محمدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در این مراسم، گفت:  برای اینکه فرودگاه پیام پروازهای ایحاد شده را به نتیجه مطلوب برساند، لازم است موفقیت این پروازها یعنی توسعه گردشگری و مسافربری مهیا شود.

وی گفت: البرز استانی است که با هماهنگی مسئولان، دارای فرودگاه بین المللی شده است و در آینده نزدیک شاهد ارتقای پروازهای بیشتر به استان‌های بیشتر خواهیم بود.

محمدی گفت: با اقتصادی شدن پروازها انتطار می رود دستورات لازم در بخش گردشگری ایجاد شود و با هماهنگی ادارات عملیاتی و پشتیبانی می توان به آینده اقتصادی این فرودگاه امیدوار بود.

وی تاکید کرد: همچنین تبلیغات رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما می تواند در معرفی این موقعیت موثر باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز