خبرگزاری کار ایران

محمدی تبار به ایلنا خبر داد:

آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران مهار شد/ نابودی بیش از 100هکتار از منابع طبیعی منطقه/ تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی عاملان حادثه

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۱۵

مدیرکل مدیریت ستاد بحران استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: سرانجام پس از چند روز با تلاش شبانه روزی ارگان‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد ، آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران مهار شد.

وحید محمدی تبار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران، گفت: این آتش سوزی بعد از گذشت 96 ساعت تلاش شبانه روزی ارگان های مختلف به پایان رسید.

وی به خسارت وارد شده به منابع طبیعی گچساران در این آتش‌سوزی نیز اشاره کرد و افزود: این خسارت‌ها باید به شکل کارشناسی شده از سوی اداره کل منابع طبیعی استان مورد ارزیابی قرار گیرد و اعلام شود ولی طی بازدید و پایشی که امروز با حضور اعضای شورای تامین و نماینده ولی فقیه در استان به صورت هوایی داشتیم تقریبا حدود 100 هکتار از جنگل های کوهستانی منطقه در آتش سوخته است.

محمدی تبار ادامه داد: زحمات زیادی از سوی ارگان‌های مختلف دولتی و مردمی کشیده شد تا این حجم از آتش‌سوزی آن هم در منطقه گرمسیری گچساران با شرایط کوهستانی سخت گذر که نیاز به آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات لازم است کشیده شد و بالاخره با عزمی عمومی حریق مهار شد.

وی اضافه کرد: نقطه قوت ما در مهار این آتش سوزی همدلی مجموعه نیروهای نظامی، سپاه، ارتش، شرکت نفت، ادارت دولتی، شورای تامین، مدیریت بحران و تشکل های مردم نهاد بود که به صورت خودجوش پای کار آمدند و اصل زحمت اطفا این آتش سوزی را متحمل شدند در حالی که هیچ مسئولیتی نسبت به این کار نداشتند. سازمان های مردم نهادی که هرگز زحمات آنها دیده نمی شود ولی جا دارد این جا بی نهایت از این عزیزان تشکر کنم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد در باره علت آتش سوزی نیز گفت: عوامل انسانی حالا یا به صورت عمد یا غیر عمد در خصوص علت این آتش سوزی دخیل بوده که در این باره قرار است یک کمیته حقیقت یاب در فرمانداری گچساران به ریاست فرماندار و عضویت مدیریت اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات و دادگستری تشکیل و تحقیقات لازم انجام شود و اگر فردی را شناسایی و به عنوان متخلف معرفی شد با وی برخورد قانونی شود.

گفتنی است که جنگل‌های شهرستان گچساران از عصر جمعه دوم خرداد ماه دچار آتش سوزی شدند که پس از چند مرحله مهار، بعلت وزش باد، سخت گذر و صخره‌ای بودن منطقه و پوشش گیاهی متراکم پس از ۵ شبانه روز با تلاش‌های صورت گرفته نهایتا ساعت ۱۹ سه شنبه ششم خرداد ماه بطور کامل مهار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز