خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره فرودگاه پیام:

۱۰هزار اشتغال در افق طرح سه ساله فاز بهداشت منطقه پیام / تولید و صادرات اتاقک ضدعفونی مشروط به اخذ مجوز بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۹۵۹

عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: با پیاده سازی اهداف ۲ فاز اقتصادی در منطقه پیام در مرحله نخست امسال بالغ بر ۲ هزار شغل و در سه سال آینده ۱۰ هزار اشتغالزایی فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان ذاکری افشار، امروز در مراسم معرفی ساخت اتاقک ضدعفونی کننده که در محل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام انجام‌ شد در جمع خبرنگاران گفت: فاز ۴ منطقه ویژه اقتصادی پیام که به عنوان نقطه طلایی این منطقه محسوب می شود حدود ۱۶۵ هکتار در ۸ بخش طراحی شده است.

وی افزود: برای سال جاری با پیاده سازی ۲ بخش از این فاز، اقدامات و خدمات اولیه آماده سازی شده که در حال انجام است و با توجه به استقرار شرکت های موجود حدود ۲هزار اشتغال برای سال جاری ایجاد خواهد شد.

عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، گفت: در قالب این فعالیت ها و با استقرار صنایع جدید طی برنامه ای سه ساله بالغ بر ۱۰ هزار شغل در منطقه اقتصادی پیام ایجاد می شود.

ذاکری با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین خدمات زیرساختی از جمله آب، گاز و برق به فاز ۴ در منطقه ویژه اقتصادی پیام در حال انجام است، اذعان داشت: در این فاز، شرکت های مختلف از جمله صنایع هوشمند، صنایع هایتک، شرکت های آی.تی و آی.سی.تی،  مستقر می شوند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۷ تا ۱۰ برند مطرح برای فعالیت در این عرصه اقتصادی وارد فاز کاری شده اند، عنوان کرد: از جمله شاخه های فعالیتی آنها در دو حوزه دیتا سنتر و موبایل است.

ذاکری افشار به اجرای فاز سلامت در قالب فعالیت اقتصادی جدید در منطقه ویژه اقتصادی، اشاره کرد و اظهار داشت: در این فاز، شرکت هایی که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی، فعالیت دارند در فاز سلامت، مستقر خواهند شد.

وی در ارتباط با ساخت و تولید اتاقک ضدعفونی کننده مدل فجر یک، گفت: ساخت یک دستگاه ضدعفونی تک نفره، امروز به عنوان نمونه معرفی شد و شرط تولید انبوه این دستگاه اخذ مجوز لازم از طرف وزارت بهداشت و درمان است. 

عضو هیات مدیره فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام در ارتباط با اشتغال فاز بهداشت و درمان گفت: در افق طرح این فاز حدود ۱۰هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

کامران حقانی، مدیرعامل شرکت تولید کننده اتاقک ضدعفونی کننده مدل فجر۱ در ادامه این مراسم و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر مشکلات این طرح در راستای اخذ مجوز بهداشت و درمان، گفت: مجوز لازم بر اساس محلول هایی است که وزارت بهداشت تایید کرده و از آنها باید استفاده شود و همچنین تجهیز مکانیکی که پاچش این محلول را انجام می دهد باید به سرعت تولید شود.

وی با عنوان اینکه تولید این طرح نیازمند دریافت تسهیلات است در پاسخ به سوال دیگر ایلنا در بحث اشتغالزایی این طرح تاکید کرد: حداقل ۵۰ تا ۷۰ نفر نیروی جدید جذب خواهد شد.

وی در ارتباط با آگهی تعدیل نیرو که در چند نقطه از شرکت در معرض دید خبرنگاران قرار گرفت و بعد از حضور آنها به سرعت جمع آوری شد به خبرنگار ایلنا، گفت: این موضوع مربوط به سال گذشته بود و هیچ تعدیل نیرویی در سال جدید نداشتیم و مجموعه ای که داریم جزو مجموعه های موفقی است که تا کنون تعدیل نیرو نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز