خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیکاری رانندگان اتوبوس‌های برون شهری منطقه ترشیز / رانندگان به فکر تغییر شغل افتاده اند

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۸۶۵

عضو اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کاشمر گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و بسته شدن راه های ورودی به استان ها، رانندگان اتوبوس های برون شهری کاشمر ، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در استان خراسان رضوی بیکار شده اند و اکنون به دنبال شغل جدید هستند.

صادقی عضو اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کاشمر در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: صاحب اتوبوس‌های میلیاردی که کارآفرینان صنعت حمل و نقل دیارمان هستند زمین گیرشده و بفکر فروش اتوبوس ها افتاده اند .

وی افزود: این درحالی است که هیچگونه کمک و تسهیلاتی برای قشر راننده و کمک راننده و صاحبان خودروها که بر اثر کرونا و تعطیلی و ممنوعیت مسافرت در  ترمینال‌های مسافری متضرر شده اند، در نظر گرفته نشده است.

صادقی افزود: وضعیت در حال حاضر به حدی وخیم است که اتوبوس های ۳ شهرستان مسافران خود را ادغام می کنند که باز هم به ده نفر نمی رسد .

وی ادامه داد: مالکان اتوبوس‌های زمین گیر شده که تمام تلاش خود را کرده و با وام بانکی و فروش سایر اموال خود شیک ترین و به روز ترین اتوبوس ها را جهت صنعت حمل و نقل برون شهری دیارمان خریداری کرده اند، برای پرداخت اقساط تسهیلات و تامین زندگی خود به فکر فروش اتوبوس ها و سرمایه گذاری در راهی دیگر افتاده اند .

این در حالی است که دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل مسافر مشهد و حومه اعلام کرده در مجموع طی دو ماه گذشته دست کم ۱۸۰۰ راننده و ۴۰۰ نفر از کارکنان شرکت‌های حمل و نقل مسافر در پایانه امام رضا(ع) مشهد به دلیل کاهش سفرها بیکار شده‌اند.

پیش از شیوع کرونا روزانه ۱۸ هزار مسافر در پایانه امام رضا(ع) مشهد جا به جا می‌شدند که اکنون این رقم با تردد ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به روزانه هزار مسافر رسیده است؛ یعنی به طور متوسط هر اتوبوس با کمتر از چهار مسافر پایانه مسافربری مشهد را ترک می کند و این آمار فاجعه بار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز