خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مشهد گزارش می دهد؛

اگر مشهد قرنطینه نشود، بزرگترین فاجعه کرونایی کشور رخ می‌دهد/شهردار : فرصت طلایی مقابله با کرونا از دست رفت / اگر بدون ضرورت بیرون برویم قاتل هستیم / نماینده مشهد : قرنطینه امکان پذیر نیست ، شرایط هم آن‌قدر حاد نیست

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۳۶۹

با وجود روند صعودی کرونا در استان خراسان رضوی و هشدارهای مسئولان در این زمینه، همچنان شاهد تردد عادی در شهر و ورود مسافران با قطار و هواپیما به مشهد هستیم و باید هرچه سریع تر مسئولان چاره ای بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حدود دو هفته قبل شهردار مشهد وضعیت این شهر را قرمز اعلام کرد و گفت باید 15 روز سبک زندگی خود را تغییر دهیم، همه مردم انتظار داشتند که مشهد قرنطینه شود و از شیوع کرونا جلوگیری شود،اما نشد.

اما پس از این مدت به رغم مطالبه اصحاب رسانه و اهالی فرهنگ و هنر هیچگونه تصمیمی بر قرنطینه مشهد گرفته نشده و تردد در مشهد همچنان به حالت عادی برقرار است و سبک زندگی بسیاری از مردم تغییری نداشته است.

از سوی دیگر شهرداری مشهد روزانه چندین نوبت شهر را ضدعفونی کرده که به نظر می رسد تا زمانی که مردم همراهی نکنند تمامی این کارها بی فایده خواهد بود.

دستور استاندار برای محدودیت ترددها

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی عدم پذیرش مسافر و زائر به استان و به ویژه شهر مشهد را مهم‌ترین برنامه پیش روی خراسان رضوی برشمرد و اضافه کرد: به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا و با توجه به اعلام خبر لغو سفر مقام معظم رهبری به مشهد مقدس، برنامه سال تحویل در حرم رضوی برگزار نخواهد شد.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم برای تقویت بخش سلامت استان در بخش‌های مورد نیاز کمک کنند.

وی ادامه داد: فرمانداران با اعمال محدودیت‌های جدی در ورودی‌های استان و خروجی شهرستان‌ها به شهر مقدس مشهد و حوزه تابع خود کنترل‌های لازم را انجام دهند.

فرصت طلائی مبارزه با کرونا در مشهد از دست رفت

محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این خصوص اظهارداشت: مبارزه با این ویروس سه ضلع دارد، بخش اول آن حاکمیت است که باید تصمیمات کلان بگیرد، بخش دوم مردم هستند و نقش محوری را بازی می‌کنند و مدیریت شهری به سبب گستردگی فعالیت‌ها ضلع سوم آن است.

وی ادامه داد: از روز اول تمام تلاش ما این بوده که تمام پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا این زنجیره قطع شود.

شهردار مشهد صراحتا گفت: باید اذعان کنیم فرصت طلایی را از دست دادیم و آنطور که باید رعایت نکردیم و امیدوارم الان حداقل جدی بگیریم.

وی افزود: اگر بدون ضرورت بیرون برویم و باعث شلوغی شویم و باعث مرگ کسی شویم واقعا قاتلیم.

کلائی ادامه داد: در ۱۰ روز گذشته از استاندار تا شورای شهر کمک کردند تا بحران را به صورت مشخص نشان دهیم که اگر مثل هرسال یک میلیون نفر در زمان تحویل سال در حرم باشند، چه فاجعه ای رخ می‌دهد.

قرنطینه یا محدودیت؟

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: گاهی قرنطینه به صورتی است که هیچ‌کس حق حضور در شهر را ندارد و نباید از خانه خارج شود که این هم امکان پذیر نیست و هم شرایط آن‌قدر حاد نیست اما حالت دیگر این است که محدودیت سازی جدی شود و این در ستاد تصمیم‌گیری شده  و قطع زنجیره شیوع به این وابسته است که این تصمیمات تا چه حدی اجرا شود.

شیران خراسانی در خصوص تصمیمات گرفته شده در جلسه ستاد مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با کرونا تضمیمات خوبی گرفته شد از جمله این تصمیمات این است که ورود مسافر به مشهد از سرتاسر استان و کشور ممنوع است مگر با مجوز یعنی اگر اتوبوسی از شهرهای اطراف هم بخواهد وارد مشهد شود اصل بر ممنوعیت است مگر اینکه اجازه بگیرد.

چه کسی مسئول جان مردم است؟

در طول این روزها خبرنگار ایلنا بارها از مردم سوال کرده که آیا موافق قرنطینه هستید یا خیر؟ و به جرات می توان گفت بالغ بر 90 درصد مردم مشهد موافق قرنطینه هستند، زیرا می دانند که با این کار بسیاری از افراد که رعایت نمی کنند مجبور به خانه نشینی هستند و جان دیگران را به خطر نمی اندازند.

مسئولان استانی نیز ظاهرا موافق هستند اما در صحبت هایشان اذعان می کنند که برای قرنطینه مشهد باید پایتخت نشینان تصمیم بگیرند!پس وظیفه استاندار به عنوان راس حاکمیت و شورای شهر به عنوان مدیران تصمیم گیرنده شهر چیست؟

تمام این مطالب و صحبت ها در حالی است که روزانه چندین پرواز هواپیمایی و قطار مسافری از شهرهای گوناگون وارد مشهد می شوند و هیچگونه تصمیم جدی برای جلوگیری از ورود این مسافران وجود ندارد.

آقایان مسئول و تصمیم گیرنده؛ لطفا زودتر برای مشهد تصمیم بگیرید قبل از آنکه مردم بیشتری جان خود را از دست دهند.

گزارش : محمد میرشکار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز