خبرگزاری کار ایران

در پی شیوع کرونا مطرح شد؛

روابط‌عمومی شاهچراغ: حرم مطهر تعطیل نیست/ علوم پزشکی شیراز: محدودیت‌های حرم رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۵۸۶

روابط‌عمومی‌آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این آستان به طور کامل تعطیل نیست اما محدودیت‌هایی برای تردد زائران و مجاوران اندیشیده شده است؛ این در حالی است که معاون بهداشت‌دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید جهت سلامتی شهروندان مجبور هستیم اقدامات تشدید کننده ای برای حرم در نظر بگیریم.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه محدودیت حرم احمدبن موسی(ع) و سیدعلا الدین حسین(ع) همچنان ادامه دارد؛ افزود: از همان  ابتدا ممنوعیت هایی برای حرم‌های مطهر از جمله احمدبن موسی(ع) و سید علا الدین حسین(ع) در نظر گرفته شد و بنا بود از 8 در حرم احمدبن موسی(ع) یک در باز باشد و از همان در با کنترل بهداشت و تب سنج وارد صحن شوند و از همان در بازگردند بطوریکه مقرر شد قسمت داخلی ضریح هم بسته باشد.

همتی ادامه داد: برخلاف محدودیت‌های درنظر گرفته برای حرم اما گزارش‌هایی دریافت شد که این محدودیت را رعایت نکرده اند و به همین دلیل مجبور هستیم اقدامات تشدید کننده ای برای حرم ابلاغ کنیم.

هیچ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان نداشته ایم

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان نداشته ایم؛ عنوان کرد: درحال حاضر حال تمامی مبتلایان به کرونا در استان خوب است که 2 نفر نیز مرخص و 3 نفرهم نیاز به مراقبت در بیمارستان نداشتند و در خانه تحت مراقبت هستند.

همتی با اشاره به میانگین سنی مبتلاین در استان فارس تصریح کرد: میانگین مبتلایان به کرونا در استان فارس 50 سال است بطوریکه عمده مبتلایان مربوط به شیراز است که در شهرستان های فسا، نی ریز و قادر آباد نمونه مثبت داشته ایم.

وی با اشاره به پیشنهاد کاهش ساعت کار اداره‌ها توسط علوم پزشکی تصریح می‌کند: این موضوع توسط استاندار تصویب شد و ساعت کار اداره ها از 8 صبح تا 13 ظهر تقلیل یافت.

تشدید نظارت بر نانوایی ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به تشدید نظارت بر نانوایی‌ها گفت: این موضوع از روز شنبه آغاز شده است و طی روز گذشته تشدید شده است تا نظارت بیشتری شود.

همتی افزود: همچنین از هفته گذشته تعطیلی مراکز عرضه قلیان اعلام و پیگیری شده است و مراکزی هم که اقدام به تعطیل کردن مراکز نکنند جمع آوری می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز