خبرگزاری کار ایران

در شورای‌شهر تصویب شد؛

اختصاص بودجه ۹ میلیاردی برای پیشگیری از شیوع کرونا در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۶۴۷

به پیشنهاد شهرداری شیراز، اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ایمنی و بهداشت عمومی سطح شهر در شورای شهر شیراز تصویب شد.

به گزارش ایلنا شهردار شیراز در خصوص تصویب این لایحه گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ضرورت پیشگیری از آن، رعایت بهداشت عمومی در سطح شهر، افزایش ایمنی و سلامت شهروندان و کاهش خطرات ناشی از گسترش این ویروس، لایحه تخصیص بودجه برای پیشگیری از بیماری کرونا تقدیم شورای اسلامی شهر شد و با تصویب وارد مراحل اجرایی می شود.

حیدر اسکندرپور در صحن علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا افزود: به گفته مدیران دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری شیراز پیشگام ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا است و از ساعات اولیه شناسایی این ویروس در ایران، اقدامات خود را در زمینه پیشگیری آغاز کرده است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در نخستین ساعات اعلام بروز ویروس کرونا در ایران گفت: طبق صورتجلسه این ستاد وظایف دستگاه ها و حوزه های مختلف شهرداری همچون دستورالعمل نحوه ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی، تهیه دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در اماکن سربسته و ... مشخص و ابلاغ شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: ضدعفونی ناوگان اتوبوس رانی و مترو به صورت مستمر و شبانه انجام می شود و تلاش داریم علاوه بر ضدعفونی در هنگام شب با تمهیداتی همچون افزایش سرفاصله مترو در نوبت ظهر نیز اقدام به ضدعفونی قطارهای مترو کنیم. همچنین آموزش های لازم به رانندگان اتوبوس ارائه شده و مواد ضدعفونی کننده نیز در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در راستای افزایش سلامت شهروندان به ویژه کودکان، تمام سرویس های بهداشتی و وسایل بازی و ورزش پارکهای سطح شهر به صورت مداوم ضدعفونی می شود.

اسکندرپور خطاب به شهروندان اعلام کرد: از مردم تقاضا می شود از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی کمتر و مگر در مواقع ضرورت استفاده کنند، از ترددهای غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند و حضور در اماکن عمومی همچون بوستان ها را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به کاهش تعداد مسافرین متروی شیراز گفت: شهروندان تصمیم لازم و صحیح را برای کاهش حضور در اماکن عمومی را گرفته اند.

شهردار شیراز اکران تبلیغات محیطی پیام های بهداشتی درخصوص پیشگیری از بیماری کرونا در سطح شهر همچون بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی ایستگاه های مترو و پایانه های اتوبوسرانی درون و برون شهری و ... را از اقدامات ارزشمند شهرداری شیراز دانست و افزود: می توان گفت که شهرداری شیراز در زمینه تبلیغات محیطی نسبت به سایر دستگاه ها پیشتاز است.

اسکندرپور خاطرنشان کرد: همکاران حوزه پسماند از ایثارگرترین نیروهای شهرداری هستند که روزانه با مخاطرات بسیاری روبرو می شوند و در راستای حفظ سلامت آنها، ماسک و لباس مناسب در اختیار آنها و لباس مخصوص در اختیار نیروهای جمع آوری کننده زباله های عفونی قرار داده ایم و آموزش های لازم به آنها ارائه شده است.

وی با بیان اینکه تمهیداتی برای حفظ سلامت کارکنان مجموعه شهرداری اتخاذ شده، گفت: توزیع مواد ضدعفونی و دستکش بین همکاران، اتخاذ تدابیری برای دورکاری، ضدعفونی تمام سطوح، تمهیداتی برای کاهش ارباب رجوع و انجام سیستمی امور به ویژه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و مناطق یازده گانه و ... از جمله این اقدامات است‌.

شهردار شیراز ضمن اشاره به ارسال پیام مشترک با رییس شورای شهر افزود: یکی از مهمترین محورهای این پیام، کمک شهروندان به یکدیگر بود که در شرایط فعلی شهروندان با رعایل بهداشت فردی می توانند به یکدیگر کمک کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز