خبرگزاری کار ایران

صادقی مطرح کرد:

هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در مشهد گزارش نشده/ تجهیزات تشخیص ویروس در مشهد وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۶۶۴

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هیچ مورد مبتلا به کرونا در مشهد نداشته‌ایم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدجعفر صادقی با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در حوزه بهداشت و هم درمان آمادگی مقابله با کرونا را دارد و جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف برگزار شده تا همه دستگاه‌ها نیز آمادگی کامل در این زمینه داشته باشند.

وی در خصوص ضدعفونی وسایل حمل‌ونقل عمومی در مشهد، گفت: اکنون در فاز پیشگیری هستیم و هدف ما بیشتر اطلاع‌رسانی، آموزش و پیشگیری است.

وی ادامه داد: اگر در شهرهای دیگر این کار انجام می‌شود، به دلیل آلوده شدن آن مناطق است، ما چون موردی از کرونا در مشهد نداشته‌ایم دلیلی ندارد اقدام خاصی مازاد برآنچه انجام می‌دادیم، انجام دهیم، وظایف دستگاه‌های مرتبط با مترو و اتوبوس هم آموزش و اطلاع‌رسانی است که باید انجام شود.

وی در خصوص امکانات تشخیص‌کرونا در مشهد نیز گفت: وزارت بهداشت دنبال این است که کیت‌های تشخیص کرونا را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی‌مشهد قرار دهد، در حال حاضر تشخیص کرونا در تهران انجام می‌شود و ما فقط تشخیص آنفلوآنزا را خودمان انجام می‌دهیم.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص آمادگی بیمارستان‌های مشهد برای پذیرش افراد احتمالی مبتلا به کرونا، بیان کرد: بیمارستان‌های خاصی برای این موضوع در نظر گرفته شده است؛ حتی بیمارستان‌های پشتیبان (بیمارستان‌های رده ۲) را هم برای این منظور در نظر گرفته‌ایم و بیمارستان امام رضا(ع) جزو بیمارستان‌های سطح اول است.

صادقی با تاکید بر اینکه شرایط مشهد در رابطه با کرونا نسبت به گذشته تغییری نکرده است، تصریح کرد: هر کس علائم سرماخوردگی دارد، به پزشک مراجعه کند و اگر نیاز بود، پزشک بیمار را به بیمارستان ارجاع می‌دهد و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز