خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد:

عواملی که می‌تواند سبب ناباروری مردان شود/ از شرایط محیط کار تا مصرف سیگار و مشروبات الکلی

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۲۵

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه استعمال دخانیات و ابتلا به چاقی احتمال ناباروری در مردان را افزایش می‌دهد، گفت: بر اساس برخی از مطالعات و مقالات منتشر شده امواج وای فای و استفاده از تلفن همراه نیز ممکن است در بروز ناباروری تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایلنا، دکتر نیما نریمانی در آستانه برگزاری کنگره سلامت مردان درباره موضوع ناباروری در مردان اظهار داشت: شیوع ناباروری در دنیا به صورت میانگین ۱۵ درصد است که بر اساس مطالعات انجام گرفته در کشور ما این آمار ۱۷ تا ۲۴ درصد در زوجین اعلام شده است.

‌وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و ۵۰ درصد مربوط به زنان است گفت: مردان به دلیل محیط کاری‌شان و برخی از شرایط در معرض عوامل خطر ناباروری قرار دارند از جمله انکه کار در محیط‌های گرم، تماس با مواد شیمیایی ، استنشاق گازهای سمی و غیره می تواند باعث ناباروری در آقایان شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: الگوی ناسالم زندگی می‌تواند باعث ناباروری شود؛ به عنوان مثال روابط جنسی پرخطر به دلیل احتمال عفونت‌های جنسی می‌تواند باعث ناباروری شود. همچنین استعمال سیگار، قلیان و مصرف مشروبات الکلی نیز در بروز ناباروری بسیار تاثیر گذار است.

دکتر نریمانی چاقی را یکی از دیگر دلایل ابتلا به ناباروری برشمرد و گفت: به دلیل تغییر الگوی غذایی در جامعه چاقی رو به افزایش بوده و این مسئله هم در زنان و هم در مردان می تواند سبب  افزایش ابتلا به ناباروری شود.

این متخصص اورولوژی خاطرنشان کرد:  آقایانی که تلفن همراه را در جیب شلوار قرارداده یا لب‌تاپ را روی پاهای‌شان قرار می‌دهند احتمال ناباروری در آنها بیشتر خواهد بود

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از ناباروری بسیار اهمیت دارد، گفت: هرچند امروزه در حوزه درمان ناباروری موفقیت‌های زیادی در جهان حاصل شده ولی نباید از پیشگیری از ناباروری و افزایش آگاهی مردم در زمینه علل ابتلا به ناباروری غافل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز