خبرگزاری کار ایران

فرماندار ریگان به ایلنا خبرداد:

وضعیت شهرستان ریگان بحرانی است/ ۶۵ نفر به دلیل طوفان شن راهی مراکز درمانی شدند/ نابودی 100 اصله درخت خرما در آتش

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۱۰

فرماندار ریگان با بحرانی توصیف کردن وضعیت هوای این شهرستان به دلیل وقوع طوفان شن گفت: طی دو روز وزش طوفان شدید در شهرستان ریگان ۶۵ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

امین باقری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از روز گذشته وزش طوفان شدید در شهرستان ریگان باعث شده ۶۵ نفر راهی مراکز درمانی شوند. شدت وزش طوفان شن که از دیروز در شهرستان آغاز شده همچنان در این شهرستان ادامه دارد که این امر مشکلاتی را برای اهالی شهرستان ریگان به وجود آورده است.
 
باقری ادامه داد: گرد وغبار شدید به همراه طوفان شن راه ارتباطی ۳۲ روستای ریگان را مسدود کرده که تلاش راهداران جهت بازگشایی این محور‌ها ادامه دارد.
 
فرماندار ریگان عنوان کرد: طوفان شدید به همراه گرد و غبار اهالی ۱۵۰ روستای ریگان را که در محاصره گرد وغبار وطوفان قرار دارند را خانه نشین کرده است.
 
باقری با اشاره به اینکه طرح‌های منابع طبیعی جهت کاهش طوفان در این شهرستان تعطیل شده است، بیان داشت: طرح مالچ پاشی که از دو سال قبل در این شهرستان آغاز شده بود، به مدت یک سال است که در ریگان متوقف شده است .
 
وی گفت: نیرو‌های امدادی ۲۱ خودروی گرفتار در طوفان شدید شن را امداد رسانی و در شهر ریگان اسکان دادند.
 
فرماندار ریگان بیان کرد: وضعیت شهرستان ریگان بحرانی است و نیرو‌های امدادی جهت امداد رسانی به روستا‌های گرفتار در طوفان به منطقه اعزام شدند.
 
باقری تصریح کرد: در صورتی که پروژه ها و طرح‌های ملی در زمینه مهار گرد وغبار در شهرستان ریگان انجام نشود این شهرستان در زیر شن‌های روان مدفون خواهد شد.
 
وی خواستار حمایت جدی مسئولان از شهرستان ریگان شد و بیان داشت: طرح‌های ملی وبین المللی در این شهرستان احیا شوند.

فرماندار ریگان ادامه داد: بر اثر آتش سوزی در یکی از نخلستان های شهرستان و شدت وزش باد 100 اصله درخت خرما در آتش نابود شد.

تاکنون گرد و غبار ۱۶ روستا را در ریگان خالی از سکنه و ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز