خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان خبرداد:

تعویق سفر گردشگران چینی به قزوین جهت پیشگیری از بیماری کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۳۹۶

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از تعویق سفر گروهی گردشگران چینی به استان قزوین به منظور پیشگیری از ورود بیماری کرونا خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نادر محمدی گفت: برنامه‌ریزی برای حضور گردشگران چینی مقارن با تعطیلات سال نوی چینی در قزوین از چهار ماه قبل انجام شده بود اما شیوع ویروس کرونا و به توصیه مسئولان کشوری به منظور پیشگیری از ورود این بیماری به کشور تورهای تدارک دیده شده لغو و به زمان دیگری موکول شدند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: هماهنگی حضور گردشگران چینی در قزوین برعهده آژانس های مسافرتی بود و هتلی در این خصوص رزرو نشده بود و لغو تورها نیز از ۲ هفته قبل و به دنبال شیوع ویروس کرونا توسط این آژانس ها انجام شد.

محمدی با بیان اینکه برای تهیه غذاهای چینی در قزوین و پذیرایی از گردشگران این کشور برنامه ریزی های لازم انجام شده بود، افزود: گردشگران چینی قرار بود در سفر به قزوین ضمن بازدید از بناهای تاریخی همچون سعدالسلطنه، دولتخانه صفوی و مسجد جامع و ... در برنامه تبادل فرهنگی شرکت کنند.

وی یادآور شد: قزوین از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان یکی از استان های بازار هدف گردشگری چین مشخص شده و در همین راستا مقرر شده تا تمهیدات لازم برای جذب گردشگران این کشور به این استان اتخاذ شود.

این مسئول ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری استانداری، شهرداری و اتاق بازرگانی قزوین برای جذب گردشگران چینی برنامه ریزی کرده است و امیدواریم پس از کنترل و دفع ویروس کرونا، بتوان برنامه های تدارک شده در این خصوص را از سر گرفت.

محمدی با بیان اینکه جذب گردشگران چینی به قزوین را محدود به برنامه آژانس‌های مسافرتی نکرده ایم،افزود: در این خصوص قصد داریم با کمک اتاق بازرگانی به شکل مستقل اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: در همین رابطه هماهنگی های اولیه برای ایجاد یک دفتر نمایندگی جذب گردشگر به قزوین در چین با مشارکت اتاق بازرگانی به عمل آمده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح و راه اندازی آن باشیم.

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه حدود ۱۲ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و طبیعی قزوین بازدید کرده اند با این وجود آماری از گردشگران چینی به قزوین در دسترس نیست.

استان قزوین دارای بیش از ۱۴۰۰ اثر در فهرست آثار ملی است که علاوه بر اثار ناملموس بناهای مختلف تاریخی از جمله بقاع متبرکه و امامزاده‌ها، پل ها، گرمابه ها، کلیساها، عمارت ها،کاروانسراها، خانه های تاریخی، آب انبارها، قلعه ها و مساجد و ... جزو آنها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز