خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه :

مهمترین مشکل استان معضل بیکاری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۵۴۸

استاندار کرمانشاه مهمترین معضل استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: برای برطرف کردن معضل بیکاری باید همه مدیران دست به کار شوند؛ با هزار سخنرانی هیچ شغلی ایجاد نمی شود اما با یک سخنرانی می‌توانیم هزار شغل را از بین ببریم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در مراسم تجلیل از صادر کنندگان برتر استان در محل اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد، افزود: سال 1396 استان نرخ بیکاری بالایی داشت. تاحدودی تلاش کردم و این‌ نرخ را کاهش دهیم ولی هنوز بسیاری از خانواده ها با معضل بیکاری بیکاری مواجهند .

وی تصریح کرد: نرخ بیکاری استان در پاییز سال 1395، 25.5 درصد بود که با میانگین کشور (11.9درصد) فاصله داشت اما در پاییز 1397 در شرایطی که نرخ بیکاری کشور 11.8 درصد بود ، نرخ بیکاری کرمانشاه را به 18.4 درصد رسیده است.

استاندار کرمانشاه به نرخ بیکاری 16.3 درصدی پاییز امسال کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ما با میانگین کشور 10.6 درصد فاصله داریم .

این مقام عالی دولت به ظرفیت بخش خصوصی برای کاهش نرخ بیکاری تاکید کرد وافزود: اعتبارات دولتی جوابگوی ایجاد شغل برای این تعداد بیکار استان نیست .

بازوند در ادامه با اعلام این خبر که کرمانشاه امن ترین استان کشور است، اظهار کرد : طبق برسی های به عمل آمده در حال حاضر از نظر امنیت سرمایه گذاری جزو 10 استان برتر کشور هستیم .

استاندار در بخشی از سخنانش با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت در جهت رونق تولید و صادرات گفت : تاکنون یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای رونق تولید پرداخت شده است .

در ادامه این مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان کرمانشاه ، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی کشور اظهار کرد با توجه به کمبود ارز در کشور ، ثبات امروز مدیون صادر کنندگان کشور هستیم .

کیوان کاشفی در ادامه به قانون بازگشت مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان گفت در حال حاضر یکی از مشکلات پیش روی صادر کنندگان کشور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است به طوری که اگر فعال اقتصادی تا پایان سال 10 بار صادرات داشته باشد باید 90 درصد نقدینگی آن در سازمان امور مالیاتی نگهداری شود .

کاشفی در خاتمه بیان کرد : با قوانین جاری کشور فعالیت برای صادر کنندگان سخت شده است لذا اگر دولت تمهیداتی برای تسهیل صادرات در کشور ایجاد کند همه صادر کنندگان و مسئولان پای کار می آیند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز