خبرگزاری کار ایران

در پی زمین لرزه پنجشنبه گذشته مطرح شد؛

خسارت زلزله به یکصد واحد مسکونی روستایی در خواف

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۰۴۳

در پی زمین لرزه ۵.۸ ریشتری پنجشنبه هفته گذشته، تیم‌های ارزیابی خسارت بنیاد مسکن و هلال احمر ، خسارت به یکصد واحد مسکونی در مناطق روستایی به ویژه بخش سنگان شهرستان خواف را تایید کردند.

به گزارش ایلنا، فرماندار خواف با اعلام این خبر گفت : این تیم ها پس از ارزیابی ۲۰۰ واحد، تعداد ۱۰۰ واحد را دارای خسارت اعلام کردند.

حسین سنجرانی گفت : ۳۰ روستای بخش‌های مختلف شهرستان خواف از جمله روستاهای چاه زول ، مژن آباد ، نیازآباد ، بهدادین ، کاریون و حسین آباد در بخش سنگان به صورت کامل پالایش و ارزیابی شده اند که تلفات جانی از این زمین لرزه در آنها گزارش نشده و بیشتر خسارت‌ها به صورت جزئی به واحدهای مسکونی و واحدهای نگهداری دام بوده است.

وی ادامه داد : پنج تیم امداد و نجات از استان خراسان رضوی به همراه ۲ تیم از استان خراسان جنوبی به منطقه وقوع زلزله و مناطق اطراف اعزام شدند و ۳۰ مکان  اضطراری در این شهرستان به همراه تجهیزات مناسب برای اسکان مردم و روستاییان در معرض خطر در نظر گرفته شد.

سنجرانی با اشاره به موقعیت خاص و زلزله خیر بودن خواف و قرار داشتن آن بر روی گسل درونه، از مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان خواست نسبت به مقاوم سازی واحدهای خود، استحکام سازی و رعایت موارد ایمنی در ساخت و سازها اهتمام ورزند.

فرماندار خواف گفت: به دهیاری‌ها و بخشداری‌های این شهرستان ابلاغ شده که از اسکان روستاییانی که منازل آنها بر اثر زمین لرزه ترک برداشته است، در این واحدها جلوگیری کنند و آنها را در اماکن اضطراری در نظر گرفته شده اسکان دهند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت هفت و ۵۹ دقیقه روز پنجشنبه ۱۲ دی ماه امسال بخش سنگان در جنوب استان خراسان رضوی و در محدوده مرزی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را لرزاند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز