خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان:

کشت خیار سبز و فلفل دلمه در استان گلخانه ای می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۳۹۷۴۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان از ممنوعیت کشت سنتی دو محصول خیارسبز و فلفل دلمه در سال آینده خبر داد و گفت: به منظور بهره وری و صرفه جویی بیشتر، این دو محصول گلخانه ای می‌شوند.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، مهدی ترابی اظهار کرد: تجربه تلخ خشکسالی در سال‌های اخیر ، نگرش و رویکرد جهاد کشاورزی را به سمت تولید محصولات بیشتر با استفاده از آب کمتر سوق داد که بهترین روش آن را می‌توان تولیدات گلخانه ای نامید.

وی با بیان اینکه دستورالعمل و بخشنامه‌ ای از وزارت خانه به تمام استان‌های کشور در جهت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ابلاغ شده است، افزود: هرمزگان جایگاه خود را در زمینه کشت‌های گلخانه ای پیدا کرده و هم اکنون رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

ترابی توسعه صادرات و پیدا کردن جایگاه کشور در بازارهای جهانی را از مهمترین مزایای کشت‌های گلخانه ای برشمرد و خاطرنشان کرد: به ازای راه اندازی هر گلخانه ۱۰ تا ۱۲ نفر می‌توانند اشتغال‌زایی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه از  استقبال از سرمایه گذاران درون استانی و همچنین برون استانی برای سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: در تمام مراحل راه اندازی گلخانه اعم از صدور پروانه و تسهیلات کم بهره، کشاورزان و سرمایه گذاران در این زمینه را حمایت می‌کنیم.

وی به جایگاه اقتصادی کشت‌های گلخانه ای اشاره و بیان کرد: طبق چشم انداز از پیش تعیین شده می‌توانیم  تا سال ۱۴۰۴ سطح زیر کشت گلخانه ای را در استان به مساحت ۵۰۰۰ هکتار توسعه دهیم که این رقم موفقیت ۹۰ درصدی تولید محصولات سیفی و سبزی را در فضای گلخانه ای رقم خواهد زد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: صرفه جویی ۱۰ برابری در حوزه مصرف آب و انرژی، افزایش بهره وری ۱۰ برابری، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، کنترل میزان مصرف کود و سم و همچنین اطمینان از سلامت محصول از مزایای کشت‌های گلخانه ای است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، از طریق شرکت شهرک‌های کشاورزی، گلخانه‌هایی با مساحت‌های بزرگ در نقاط مختلف استان ایجاد خواهد شد که از طریق اطلاع رسانی عمومی در اختیار افراد واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز