خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن زنان پژوهشگر تاریخ در گفت وگو با ایلنا :

نتوانستیم به زنان ایلام ادای دین کنیم/ مجبور شدیم همایش را در تهران برگزار کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۰۶۸

عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: با برگزاری همایش « زن در گستره فرهنگ تمدن عیلام تا ایلام» در تهران به زنان ایلامی ادای دین نکردیم.

حوریه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره همایش « زن در گستره فرهنگ تمدن عیلام تا ایلام» که سه‌شنبه -14 آبان ماه- با هدف ارتقای نقش تاریخی زنان در تاریخ ایلام در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، برگزار می‌شود ،گفت: یکی از برنامه‌های انجمن زنان پژوهشگر تاریخ برگزاری همایش‌هایی است که هرچند وقت یک‌بار تکرار می‌شود و به بررسی حضور و نقش زن در طول تاریخ هر منطقه می پردازد.

سعیدی ادامه داد:پس از برگزاری همایش « نقش زن در جهان معاصر»  به این نتیجه رسیدیم که این روند را ادامه دهیم؛ برای همین پیشنهادهایی مطرح شد که خودم نیز با آن موافق بودم  و آن موضوع حضور زن در تاریخ محلی بود که تاریخ محلی ایران را در یکی از شاخه‌های جدید خودش تعریف می‌کند که نه تنها به وقایع تاریخی می پردازد بلکه حضور زنان در این  پروسه را نیز بررسی می کند.

عضو انجمن زنان پژوهشگر تاریخ با اشاره به اینکه  بررسی نقش زن در تاریخ شفاهی هم یکی از موضوعاتی است که قرار است در آینده به آن پرداخته شود،افزود : با یک تقسیم‌بندی جغرافیایی، نقش و جایگاه زن در طول تاریخ را به چهار قسمت تقسیم کرده‌ و  در هر مرحله به نقش زن در تاریخ در  یکی از این مناطق جغرافیایی پرداخته می‌شود. چندی پیش با برگزاری همایش « زن در گستره فرهنگ و تمدن آذربایجان » با استقبال بسیار خوبی مواجه شدیم.

نتوانستیم به زنان ایلام ادای دین کنیم/ مجبور شدیم همایش را در تهران برگزار کنیم

وی افزود: برگزاری همین همایش در مناطق جنوبی ایران یکی از بهترین موفقیت‌های انجمن در برگزاری این همایش بود.همچنین زمانی که این همایش در کردستان برگزار شد بحث استان ایلام توسط کارشناسان همایش پیش کشیده شد که مورد توجه همگان قرار گرفت.

سعیدی ادامه داد: اما به دلایل مختلفی از جمله سیل، مشکلات منطقه‌ای و عدم هماهنگی مسئولان در نحوه برگزاری همایش،مجبور شدیم نشست را در تهران برگزار کنیم در صورتی که  یکی از انگیزه‌های ما در  برگزاری این همایش ها  در محل و منطقه است که متاسفانه در استان ایلام با اقبال مواجه نشد. اگر چه با برگزاری این همایش در تهران  نمی‌توانیم آن طور که باید و شاید به زنان  ایلامی ادای دین کنیم اما می‌خواهیم  به واکاوی این موضوع بپردازیم که چرا تاکنون این موضوع مغفول مانده و به آن توجهی نشده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از برگزاری این همایش نیاز سنجی درباره دغدغه‌های زنان امروز ایلامی شده است یا خیر ؛ چرا که زنان کرد از مشکلات  و آسیب‌های اجتماعی بسیاری همچون فقر ، خشونت خانگی ، بیکاری ،خودسوزی و.... رنج می برند ،گفت: ببینید در این همایش هدف ما حل مشکلات زنان ایلامی نیست.اما در فراخوانی که برای شرکت در این همایش دادیم از همه کارشناسان رشته‌های جامعه شناختی و روانشناسی دعوت کردیم تا در این همایش چه به صورت سخنرانی ، ارائه مقاله و.... به ما یاری دهند که خوشبختانه استقبال خوبی هم شد و ما هم امیدواریم پس از همایش نیز بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز