خبرگزاری کار ایران

این خبر در حال به‌روز رسانی است؛

ریزش ساختمان متروپل در آبادان/تعداد کشته ها به 7 نفر و مصدومان به 35 نقر رسید/ 32 نفر نجات یافتند +اعلام اسامی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۴۲۱

ظهر امروز دوشنبه -2 خردادماه -بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کار ساخت برج‌های دو قلوی متروپل به‌عنوان بزرگ‌ترین و کامل‌ترین مجموعه پزشکی، اداری، تفریحی، تجاری و پارکینگ طبقاتی آبادان در منطقه جنوب غرب خوزستان که در مراحل پایانی قرار داشت و بنا به دلایل فنی، متوقف شده بود، لحظاتی پیش فرو ریخت.

گفته می‌شود به دنبال ریزش بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است. طبق گفته حاضران در محل، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

اخبار دریافتی از اعزام بالگرد و تعداد زیادی آمبولانس به محل و آماده‌باش کامل اورژانس خوزستان حکایت دارد.

تیم‌های مختلف ارزیابی نیز به محل حادثه اعزام شدند.

فوت 5 نفر و  مصدومیت 26 نفر

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از فوت 5 نفر و مجروح شدن بیش از 25 نفر در حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان خبر داد.

عارف شرهانی اصل در گفت وگویی در باره  آخرین مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: تا این لحظه 5 نفر در این حادثه فوت کردند و 25 نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: تلاش‌های برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

احتمال افزایش شمار مصدومان این حادثه وجود دارد.

در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شد.

حکم بازداشت مالک ساختمان متروپل را حمید مرانی پور دادستان ویژه آبادان صادر کرده است.

مدیر عامل هلال احمر خوزستان گفته است: طبق ارزیابی های اولیه ساختمان مجاور بنایی که ریزش کرده نیز شرایط پایداری ندارد.

شعبانی ادامه داد: تمهیداتی انجام شده و وارد فاز عملیاتی شده ایم و با توجه به اینکه خیابان منتهی به منطقه عریض نیست مردم همکاری کرده و راه را باز کنند. ساختمان مجاور طبق گزارش های اولیه، در حال ساخت است و از لحاظ ایمنی شرایط پایداری ندارد و تمهیداتی برای آن نیز باید اندیشیده شود.

در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با همه مرتبطان و مسببان حادثه را صادر کرد.

علی دهقانی افزود: ظهر امروز ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی برای رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

16 مصدوم نجات یافتند

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون 16 مصدوم از زیر آوار نجات یافتند اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که 100 الی 150 نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزهای بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

همچنین به گزارش ایلنا، مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور هم از افزایش مصدومان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان به 26 نفر خبر داد.

خالدی همچنین افزود: متأسفانه تعداد فوتی‌های این حادثه نیز به 5 نفر رسید و در حال حاضر دو بالگرد، دو اتوبوس آمبولانس، ۲۶ آمبولانس و ۱۱۵ نفر از پرسنل اورژانس  در محل حادثه حضور دارند.

نجات۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به وسعت حادثه در آبادان تعداد تیم ها و نیروهای امدادی-عملیاتی برای رهاسازی و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان افزایش یافته و بر این اساس ۱۷ تیم امدادی و واکنش سریع از شهرهای آبادان، اهواز، دشت آزادگان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام عملیات تخلیه و ایمن سازی محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اعزام چندین دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است.

به گفته ولی پور تا این لحظه هم گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: تکمیلی ریزش ساختمان؛ نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

افزایش مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان به ۲۸ نفر+اعلام اسامی

در تازه‌ترین خبرها درباره وضعیت مصدومان حادثه ریزش ساختمان در آبادان به نقل از اورژانس کشور آمده است که  تا لحظه تنظیم خبر ، ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

  اسامی مصدومان بستری شده  به شرح زیر است:

بیمارستان ۱۷ شهریور

۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری

۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی

۱. نگار درآباد ۲۸ساله

۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله

۳. منصور توسلی ۶۱ساله

۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله

۵. عبدا... باوی پور

۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله

۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله

۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله

۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص

۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله

۱۲ حدیث هاشم مطوری

۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد

۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله

۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله

۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص

۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله

۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

 بیمارستان شهید بهشتی

۱. طارق قیم ۳۵ سال

۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله

۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله

۴. مسیح صادقی ۷ساله

۵. حمیدصادقی

۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

به گفته مسئولان مربوط جست و جو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه داشته و احتمال افزایش این آمار نیز بسیار وجود دارد.

حجت‌الاسلام رئیسی که در سفر عمان به سر می‌برد، به معاون اول خود دستور داد ضمن اعزام گروه‌های امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی تهران برای امداد به آسیب‌دیدگان، کلیه امکانات استانی و کشوری را برای رسیدگی فوری به سانحه ریزش ساختمان در آبادان به کار گیرد.

 

ریزش ساختمان متروپل در آبادان/تعداد کشته ها به 7 نفر و مصدومان به 35 نقر رسید/ 32 نفر نجات یافتند +اعلام اسامی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز