خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون گلف خبر داد؛

حضور سه کرمانشاهی در اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال / افتتاح آکادمی گلف استان در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۴۷

دبیر فدراسیون گلف کشورمان در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات گلف استان کرمانشاه از حضور سه کرمانشاهی در اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال گلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ، مهرداد جعفری دبیر فدراسیون فوتبال  در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان و رئیس هیات گلف استان حضور سه گلف باز کرمانشاهی در اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال کشورمان را نشان از پتانسیل و توانایی‌های این استان در ورزش گلف دانست و افزود : از ۱۲ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال کشورمان ، سه بازیکن کرمانشاهی هستند که این تعداد یعنی ۲۵ درصد تیم ملی گلف را گلف بازان کرمانشاهی تشکیل می دهند. 

وی تصریح کرد:  با وجود اینکه در کرمانشاه زیر ساخت های لازم برای این ورزش وجود ندارد اما شاهد آن هستیم که گلف بازان قدر و مستعدی در این استان فعالیت می کنند و در مسابقات مختلف درخشش چشمگیری دارند. 

جعفری تصریح کرد:. با وجود اینکه برخی از استانهای کشور امکانات بسیار خوبی در زمینه گلف در اختیار دارند اما وجود سه بازیکن در تیم ملی گلف از کرمانشاه برای ما هم شگفت آور است که این امر  نشان از مدیریت صحیح این رشته توسط رئیس هیات گلف استان کرمانشاه است که جای تبریک دارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری های رئیس هیات گلف و زحمات مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ساخت آکادمی گلف استان افزود : خوشبختانه شاهد این هستیم که با پیگیری مسولان هیات گلف و همکاری مدیر کل ورزش و جوانان 

استان کرمانشاه مراحل پایانی ساخت آکادمی گلف کرمانشاه در جریان است و با افتتاح این آکادمی تحول عظیمی در ورزش گلف و زیر مجموعه های آن شکل خواهد گرفت. 

زیر ساخت‌های مناسب برای گلف استان فراهم خواهد شد 

در بخش دیگری از این دیدار ، صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از درخشش گلف بازان کرمانشاهی در سطح کشور و دعوت سه گلف باز دختر به اردوی تیم ملی زیر ۱۸ سال کشور افزود : تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا بستر و زیر ساخت های مناسب برای توسعه این ورزش در استان ایجاد شود که نمونه آن را می توان ساخت آکادمی گلف کرمانشاه عنوان کرد .

وی بااشاره به تحولات زیرساختی حوزه ورزش استان طی چندسال اخیر، اظهارکرد: در این مدت تلاش شد تا با برنامه ریزی برای برخی از رشته های دارای قابلیت در استان زیرساخت هایی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در بسیاری از رشته ها همچون سوارکاری، اتومبیلرانی، اسکیت، گلف، قایقرانی و کوهنوردی در کرمانشاه استعدادهای توانمندی فعالیت می کنند، اما متاسفانه هیچ زیرساخت استانداردی برای آنها وجود نداشت. 

مدیرکل ورزش وجوانان استان به اقدامات انجام شده برای احداث زیرساخت برای این رشته ها اشاره کرد و گفت: گلف یکی از این رشته ها بود که علیرغم اینکه ورزشکاران ما در مسابقات مختلف خوش می درخشیدند، اما هیچ زیرساخت و امکاناتی نداشتند، بنابراین پروژه احداث اولین زمین مینی گلف کرمانشاه اجرایی شد.  

وی پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را حدود 60 درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه قرار بود تابستان سال گذشته به بهره برداری برسد، اما باتوجه به تغییر نقشه آن و تبدیل آن به آکادمی گلف، روند اتمام پروژه کمی با تاخیر مواجه شد.

رحیمی از اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای اتمام این پروژه خبر داد و گفت: آکادمی گلف کرمانشاه مشتمل بر چهار زمین مینی گلف، کروکت، وودبال و زمین آموزش ضربات گلف، ظرف یک ماه آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در ادامه از دبیر فدراسیون گلف درخواست کرد تا پس از بهره برداری از این پروژه، فدراسیون در بحث تجهیز امکانات، برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات و برپایی اردوهای ملی همکاری داشته باشد.

بعد همگانی گلف را در کرمانشاه پیگیری خواهیم کرد 

الهام اکبری رئیس هیات گلف استان کرمانشاه نیز به عدم وجود زیرساخت برای این رشته در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از حدود 15 سال پیش که این رشته در کرمانشاه راه اندازی شده تاکنون هیچ زیرساختی برای آن نداشته ایم و ورزشکاران ما با دست خالی در رقابت های مختلف شاهکار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه از نظر زیرساخت و امکانات در تنگنا هستیم، اما تلاش شده تا بتوانیم پتانسیل های کرمانشاه را در این رشته نشان دهیم و زمینه بروز آنها را فراهم کنیم که ماحصل آن درخشش در رقابت های مختلف از جمله در دو المپیاد ورزشی قبل از دوره کرونا و دعوت به اردوی تیم های ملی است.

رئیس هیات گلف کرمانشاه به پیشرفت خوب پروژه درحال احداث آکادمی گلف کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم بزودی با افتتاح این پروژه، انتظار 15 ساله ورزشکاران گلف باز کرمانشاهی به پایان برسد.

وی یادآورشد: پس از افتتاح و بهره برداری از این پروژه تلاش خواهیم کرد که علاوه بر بُعد قهرمان پروری، روی حوزه همگانی و توسعه این رشته بین خانواده های کرمانشاهی هم کار کرده و پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

اکبری در پایان  از دبیرفدراسیون گلف درخواست کرد تا فدراسیون در بحث برگزاری کلاس های آموزشی و تجهیزات این رشته به استان کمک داشته باشد که با استقبال و موافقت مهرداد جمشیدی همراه شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز