خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر اصفهان خبر داد؛

احیای جریان دائمی زنده رود سرفصل همه مطالبات در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۸۷۳

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای شهر اصفهان با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور به اصفهان گفت: بعد از سال‌ها کم توجهی و تضییع حقوق مردم اصفهان سرفصل همه مطالبات احیای جریان دائمی زنده رود عزیزمان از سراب تا پایاب است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی صالحی در نطق میان دستور چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار کرد: با توجه به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اصفهان تقاضا دارم همه دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگی اجتماعی و موضوعات جدی مورد مطالبه مردم از جمله زاینده‌رود، بحران‌های زیست محیطی، فرونشست، با شناختی جامع و طراحی مدون نسبت به این ظرفیت‌ها و نیازها به میدان مطالبه بیایند و تلاش کنند حق اصفهان را ادا کنند چون مردم اصفهان چشم انتظار تدبیر دولت مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها کم توجهی و تضییع حقوق مردم اصفهان در موضوعات خاص و کم توجهی به ظرفیت‌های بالقوه و دستاوردهای خوب این شهر امیدواریم که این سفر سرمنشأ خیرات و برکات باشد.

صالحی با اشاره به اینکه باید سرفصل همه مطالبات اصفهان احیای جریان دائمی زنده رود عزیزمان از سراب تا پایاب باشد افزود: در روزگاری که شاهد هستیم بیش از ۴۷ درصد افزایش بارش‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته آبی در سرچشمه‌های زاینده رود است، با مسائلی نظیر مشکل فهم مسئله در رابطه با زاینده رود و رابطه هویت آن با تاریخ و تمدن چند هزار ساله نصف جهان مواجه ایم.

سخنگو و عضو هیأت رئیسه شورای شهر اصفهان گفت: مطالبه مردم اصفهان برای جاری بودن زاینده‌رود یک مطالبه لوکس و صرفا در راستای توسعه گردشگری نیست و برای حفظ یک تمدن کهن، حراست از میراث چند صد ساله تاریخی است که نسل‌های آینده نسبت به آن از ما انتظار دارد، این مطالبه برای کنترل بحران‌های زیست محیطی و شرایط اقتصادی قطب صنعت و اقتصاد کشور و کریدور اصلی علم و فناوری و کریدور حمل و نقل کشور است و باید درک کنند که این مطالبه برای منافع ملی است.

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ قانونی، زیرساخت‌ها و بارش‌ها در شرایطی هستیم که با اندکی مدیریت این مطالبه ملی محقق خواهد شد و امیدواریم یکی از دستاوردهای جدی این سفر در راستای این مطالبه باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز