خبرگزاری کار ایران

در اقدامی خداپسندانه:

جوان دَمدره ای جان سه بیمار را نجات داد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۹۰۰

جوان 35 ساله از روستای دَمدره شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد جان سه بیمار نیازمند به عضو را نجات داد.

 مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تقدیر ویژه از خانواده مرحوم " حمید اَستو " که با اهدای اعضای خود، جان سه بیمار را نجات داد، اظهار داشت: متاسفانه بدنبال یک سانحه، جوان 35 ساله ای از روستای دَمدره در شهرستان چُرام هفته گذشته دچار مرگ مغزی شد.

سینا سعیدی  گفت: تیم پزشکی در چند روز گذشته در بیمارستان دهدشت تمام تلاش خود را کردند تا بتوانند مرحوم حمید اَستو را به زندگی دوباره بازگردانند اما متاسفانه ایشان دچار مرگ مغزی شده بود.

مسئول واحد پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه با تشخیص تیم های پزشکی، مرگ مغزی مرحوم اَستو به تائید پزشکی رسید، خاطرنشان کرد: خانواده ایشان با اقدامی ارزشمند و خداپسندانه اقدام به اهدای اعضاء فرزند خود کردند.

سعیدی افزود: بامداد امروز دوازدهم اردیبهشت ماه در بیمارستان دهدشت، سه عضو از اعضای مرحوم اَستو به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی گفت: کبد و هر دو کلیه این جوان ارزشمند به بیماران نیازمند اهداء و با مرگ خویش توانست جان سه بیمار نیازمند را نجات دهد.

سعیدی با تشریح آخرین آمار اهدای اعضاء در استان کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: اهدای اعضای مرحوم اَستو، اولین مورد اهدای عضو در بیمارستان دهدشت و دومین مورد ثبت شده در این استان بوده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز