خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ایلنا خبر داد؛

سم پاشی 11 هزار هکتار از اراضی رودبار برای مقابله با آفت ملخ مراکشی/ فعالیت 23 اکیپ برای مقابله با آفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۳۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تا کنون در سطح 13 هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار شناسایی و پایش آفت ملخ مراکشی انجام شده است، گفت: بیش از 11 هزار هکتار از این اراضی تاکنون سم‌پاشی شده است.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفتگو با خبرنگار ایلنا از رشت، با بیان اینکه امسال به دلیل کمبود بارش و گرم بود هوا شاهد طغیان آفت ملخ مراکشی در استان هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار درگیر مبارزه با این آفت شود، اظهار داشت: امکانات و نیروهای جهاد برای مبارزه با این آفت محدود است و تلاش می‌کنیم از سال آینده با برون‌سپاری مبارزه، مقدمات ریشه‌کنی این آفت فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تا کنون در سطح 13 هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار شناسایی و پایش این آفت انجام شده است، گفت: از این میزان سطح آلودگی در حدود 12.5 هزار هکتار تشخیص داده شد که بیش از 11 هزار هکتار از این اراضی تاکنون سم‌پاشی شده است.

محمدی با اشاره به مصرف روزانه 685 لیتر سم برای مبارزه با این آفت خاطرنشان کرد: این عملیات توسط 9 اکیپ خودرویی، 9 دستگاه تراکتور و 5 اکیپ سم‌پاشی با کوله‌پشتی بدون وقفه در شهرستان در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز