خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز:

جذب سرمایه گذاران استان؛ یک ضرورت انکارناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۵۸۹

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز در جمع نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز گفت: جذب سرمایه گذار و بهره مندی از ظرفیت روش های نوین تامین مالی یک ضرورت غیرقابل انکار در استان است.

به گزارش ایلنا از البرز، رضا جعفری در جلسه ای که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز در سالن اجتماعات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد با تاکید بر جذب سرمایه گذاران استان، اظهار داشت با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور ناشی از اعمال تحریم های ظالمانه و کاهش منابع مالی حاصل از فروش نفت، بکارگیری روشهای نوین تامین مالی  و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی می تواند نقش بسزایی در اقتصاد استان ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی موجود در کشور باید به سمت موتور محرکه ای به نام سرمایه گذاری برویم از دستگاه های اجرایی استان خواست تا با  آغوش باز پذیرای سرمایه گذاران در استان باشند و نسبت به شناسایی، احصاء و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری ، توریسم و ... به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان البرز برای تهیه کتابچه الکترونیکی فرصتهای سرمایه گذاری استان البرز در سال 1401 کمک کنند.

جعفری با اشاره به نرخ بیکاری 8.3درصدی استان البرز افزود: با توجه به قابلیتها، پتانسیلها و ظرفیتهای فراوان استان البرز در حوزه های مختلف جهت جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی  نباید شاهد این میزان بیکاری در استان باشیم.

وی علاوه بر ضرورت دعوت از سرمایه گذاران، لازمه محقق شدن جذب منابع بیشتر در استان البرز را فراگیری روشهای نوین تامین مالی عنوان و بیان کرد: تبصره 4 قانون بودجه 1401 نیز به لزوم استفاده از مشارکت عمومی و خصوصی در تامین منابع مالی 1401 تاکید دارد.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان البرز از نمایندگان دستگاه های اجرایی خواست تا در شناسایی و معرفی طرحهای سرمایه گذاری به سند آمایش سرزمینی استان البرز، کم آب بر بودن پروژه ها، رعایت توسعه متوازن در بخشهای مختلف و موضوع زیست بومها توجه ویژه ای داشته باشند.

در این جلسه 166 عنوان طرح سرمایه گذاری توسط شهرداری کرج، جهادکشاورزی، صنعت،معدن و تجارت ،پارک علم و فناوری و سایر دستگاه های اجرایی استان البرز  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز