خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بروجرد:

ایجاد اشتغال و تأمین مسکن برای مددجویان در دستور کار دولت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۸۸۹

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : تلاش ما بر این است که مسکن و اشتغال مددجویان را تقویت و تامین کنیم که امسال قرار است 160هزار واحد مسکونی برای این عزیزان ساخته شود و یکصدهزار شغل پایدار ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد قادری در جلسه شورای معاونین بهزیستی لرستان بیان کرد: آنچه در جمهوری اسلامی داریم، مرهون رشادت‌های خانواده‌های شهداست. سازمان بهزیستی هم، سازمان امدادی، اورژانسی و حمایتی‌ست که این شجره طیبه بیش از 40 سال است که خدمات ارائه می‌دهد. 

وی اضافه کرد: یک جامعه آماری گسترده داریم که بالغ بر 7 میلیون نفر مخاطب سازمان بهزیستی در کشور هستند. این تعداد نفرات با هرگونه محدودیت و معلولیتی که دارند، از سازمان بهزیستی که با همکاری شرکای مردمی خود در حال ارائه خدمت است، مورد حمایت قرار میگیرند. 

قادری گفت: بهزیستی یک سازمان تخصصی است که بخشی از مخاطبان آن کسانی هستند که به هر دلیلی دچار معلولیت جسمی شده‌اند. درحال حاضر 1میلیون و 800هزار نفر معلول جسمی داریم.  

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید بودجه‌ی مناسبی را دریافت کنیم و بصورت برنامه‌محور جلو برویم. این مهم باعث می‌شود خدمات مطلوب‌تری را به مددجویان خود ارائه دهیم. در تلاش هستیم یکصدهزار شغل پایدار برای جامعه هدف خود ایجاد کنیم. 

علی‌محمد قادری ضمن تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان پیشرو است، تصریح کرد: درحالیکه مسئولیت جدی در اساسنامه برای تامین مسکن مددجویان ندارد، اما تلاش کرده با همکاری سایر دستگاه‌ها و از مبادی مختلف، سرپناهی را برای این عزیزان تامین کند. طی مدت حدود 8  سال گذشته، تقریبا 160هزار واحد مسکونی تحویل این عزیزان شده و در دولت جدید با انعقاد قرادادی بین سازمان بهزیستی و وزارت راه و شهرسازی مقدر شد 160 هزار واحد مسکونی دیگر نیز ساخته شودکه 120هزار واحد آن شهری و 40هزار واحد روستایی است. تاکنون حدود 60هزار نفر از جامعه هدف ما در این مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص اشتغال جامعه تحت پوشش این سازمان گفت: با اهتمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهش خوبی را از طریق تبصره 16 و 18 داشتیم که 10هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت که این مبلغ جهت رونق صنایعی که متناسب با ماموریت سازمان بهزیستی است، به کارگیری خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به بروجرد از مراکز نگهداری معلولان ذهنی شهید احسان مطیعی و مرکز توانبخشی بیماران اعصاب و روان ابن سینا بازدید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز