خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حل مشکلات کشور فراتر از بازدید از نانوایی است/ توفیقات دولت ملموس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۹۲۱

نماینده دوره دهم مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات کشور فقط در گرو تعامل با دنیا است.

جلال میرزایی  در گفت وگو با ایلنا و در پاسخ به این سئوال که در آغاز سال ۱۴۰۱به آینده امیدوار هستید  یا خیر؟  گفت: به آینده خوش بین هستم البته اگر  در سال جدید فشارهای اقتصادی کاسته شده و وضعیت اشتغال بهتر شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا دولت رئیسی در ۷ ماهی که روی کار آمده است توانسته بخشی از انتظارات مردم در حوزه اقتصادی را بر آورده کند؟ و به طور کلی  عملکرد دولت در این مدت را چگونه ارزیابی می کنید ، افزود: دولت آقای رئیسی در حوزه واکسیانسیون خوب عمل کرد اما بر خلاف آنچه رئیس جمهور در هیأت دولت و جلسات مختلف به آن اشاره کرد  و  درباره توفیقاتی که  از آن گفته شد ،هنوز چیزی ملموس نیست زیرا سر سفره مردم خودش را نشان نداد، یک نوع ساده انگاری هم در راه حل ها و هم در  نسخه هایی که تجویز می شوند وجود دارد.

نماینده دوره دهم مجلس در واکنش به این سئوال که چرا با وجود این همه حمایت از دولت آقای رئیسی ، آن طور که انتظار می رفت دولت او عملکرد مناسبی تا کنون  نداشته ،افزود: صرف نظر از اینکه دولت فعلی چه کسی را مقصر می داند یکی از ضعف های این دولت، مدیران آن هستند، در طول این ۷ ماه وعده های زیادی داده شده و بازدیدهای زیادتری هم صورت گرفته اما حل مشکلات پیش روی کشور به چیزی فراتر از بازدیدها و سفرها نیاز دارد ، با بازدید از یک نانوایی و حضور در بازار و سئوال از قیمت ها نمی توان انتظار حل مشکلات را داشت، کشور را با برنامه و نظرات کارشناسی می توان اندکی جلو برد.

 میرزایی با اشاه به اینکه حامیان این دولت بخشی از مشکلات امروز کشور را ناشی از عملکرد دولت قبل و مجلس دهم می دانند ،اضافه کرد: در این که مشکلات امروز ریشه در گذشته دارند شکی نیست اما اینکه ریشه همه مشکلات را در دولت گذشته و مجلس دهم ببینیم نوعی ساده انگاری است‌. الان حدود ۲ سال از عمر مجلس یازدهم و ۷ ماه از عمر دولت آقای رئیسی می گذرد در صورت صحت این ادعا ما باید شاهد اصلاح برخی تصمیمات دولت قبل و مصوبات مجلس دهم باشیم اما چنین چیزی تا کنون دیده نشده است.

وی افزود : ریشه  بسیاری از  مشکلات اقتصادی کشور  تحریم‌های امریکا است که باید رفع شود البته تاکید بر این نکته به معنای نادیده گرفتن ضعف های دولت قبل نیست اما این موضوعی است که منتقدان دیروز و دولتمردان امروز آن را انکار می کردند و حال به  آن اذعان دارند تا جایی که آقای خاندوزی وزیر اقتصاد گفته اگر تحریم ها رفع شوند وضعیت اقتصادی بهبود پیدا می کند.

میرزایی گفت: با رفع تحریم بسیاری از مشکلات  با هزینه کمتر برطرف می شود  ، اما در بلند مدت کشور نیازمند تولید و تولیدات دانش بنیان است تا بتواند در عرصه تجارت جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد، تولیداتی که با هدف جایگزینی واردات نباشند چون در این صورت ما شاهد این واقعیت خواهیم بود که بعد چند سال  چنین تولیدات ما توان رقابت در بازارهای جهانی را نخواهند داشت.

این نماینده در پاسخ به این  پرسش که  مهم ترین  فرصت ها و چالش های  ۱۴۰۱ کدام است ،افزود : ایجاد فرصت معمولا زمان بر است . در کنار برنامه ریزی برای بوجود آوردن فرصت ها برخی اوقات شاهد بروز حوادثی هستیم که فرصت های کم نظیری را برای کشور رقم می زنند مثلا بحران اوکراین از جمله این فرصت هاست که می توانیم از آن برای رفع تحریم ها و از سرگیری صادرات نفت خام استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: چالشی که بخشی از صاحب نظران سیاسی در کشور نگران آن هستند و معتقدند که حتی در صورت رفع تحریم ها ممکن است منجر به تداوم مشکلات گردد به ضعف های این دولت برمی گردد مدیران این دولت افراد کارآمدی نیستند و برنامه مشخصی برای حل مشکلات ندارند غیر از چند بازدید و  بیان مشکلات راه حلی از آنها دیده نشده است . به نظرم مردم خود قادر به بیان مشکلات خود هستند آنچه که انتظار آن را دارند نه بیان مشکلات از سوی مسئولان بلکه تلاش برای حل آنهاست .

 میرزایی سپس  با نگاهی به بازخورد انتصابات و تغییرات در ٧ ماه اخیر گفت:  در ساختار دولت با توجه شرح وظایف نقش ها تعریف شده است . دولت برای استفاده بهینه از فرصت ها ، منابع و امکانات نیاز به نیروی انسانی ماهر در سطح کارشناسی و افراد توانمند و باتجربه  در سطح مدیریتی دارد .اما در این دولت تقسیم کار درستی صورت نگرفته  کسی که برای سربازی مناسب است و باید ابتدا دوره خدمت ضرورت را بگذراند به عنوان فرمانده انتخاب شده و بعضا فردی که جایگاهش فرماندهی است و آموزش های لازم را گذرانده و تجربه هم دارد در جایگاه سربازی از او استفاده می شود.

وی در پاسخ به اینکه ارزیابی شما از وضعیت مدیریت در استان ایلام چیست،هم  گفت:چالش‌ها ی زیادی  در استان ایلام  داریم ،صرف سفر رئیس جمهور به ایلام کافی نیست. درباره قابلیت ها و فرصت‌های استان تغییری ایجاد نشده و اطلاعات و داده‌های کافی در این باره که بتوان  ارزیابی منصافه ای از استان داشت، وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز