خبرگزاری کار ایران

به همت کارخانه ماهان و با هدف مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی

چراغ کارگاه تولید قطعات کاهنده مصرف آب در گویم روشن شد /۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در این کارگاه مشغول به کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۱۰۸

کارگاه تولیدی حضرت بقیه الله با هدف ایجاد اشتغال برای زنان بی سرپرست، فعالیت خود را در گویم برای تولید قطعات آبیاری گسترش داد

به گزارش ایلنا، اسماعیل احمدی، مدیرعامل مجموعه کارخانه ماهان با ارائه گزارشی پیرامون عملکرد این مجموعه گفت: این کارگاه با هدف اشتغال زنان بی سرپرست در منطقه گویم به صورت خیریه راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه زمینه اشتغال حداقل ۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در قالب ۳ شیفت کاری از ۸ صبح تا 14 ، 14 تا 19 و 19 تا 23 در این کارگاه فراهم شده است؛ ابراز کرد: در این کارگاه که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و توسعه اشتغال در بخش های مختلف جامعه راه اندازی شده است، محصولاتی در زمینه قطعات آبیاری تولید می شود.

احمدی با قدردانی از همکاری های مسئولان منطقه گویم، به فعالیت کارخانه ماهان در تولید قطعات آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت رعایت اصل صرفه جویی در مصرف آب، قطعات تولیدی شرکت ماهان  می تواند نقش قابل توجهی را در کاهش و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی ایفا کند.

وی از فرمانده سپاه محمد رسول الله و فرمانده انتظامی منطقه گویم جناب سروان اسماعیلی به واسطه همکاری و تلاش برای برقراری امنیت در این منطقه قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا خادم، امام جمعه شهرک گویم نیز طی سخنانی در جمع اعضای شورای شهر گویم و پرسنل شرکت ماهان با تاکید براینکه کارهای جهادی نیاز به تشکیلات مجلل ندارد؛ گفت: معنای کار جهادی یعنی از کمترین امکانات، بیشترین استفاده ممکن را بردن.

وی با تاکید براینکه به هر کاری، نمی توان عنوان کار جهادی را نسبت داد تصریح کرد: کار جهادی آن است که در یک منطقه محروم تعدادی خانواده بدسرپرست و بی سرپرست را با کمترین امکانات به کار بگماریم و برای شان درامد و امنیت اقتصادی و معیشتی ایجاد کنیم.

امام جمعه شهرک گویم ضمن تقدیر از تلاش های مدیرعامل شرکت ماهان گفت: کار دکتر اسماعیل احمدی، کاری جهادی و اختراعی ملی است؛ چرا که ایشان موفق به اختراع یک قطعه کوچک شده اند که در صرفه جویی آب نقش به سزایی می تواند داشته باشد.

 خادم در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: یکی از سخنان مقام معظم رهبری تاکید برهمین موضوع بود که هر کس قدمی هر چند کوچک برای اقتصاد و اشتغالزایی بردارد، کاری جهادی کرده است.

به گفته وی، در این موقعیت و وضعیتی که کشور عزیزمان ایران دارد، نیروهای انسانی آماده به کار زیادی هستند که نیاز به توجه ویژه دارند؛ بنابراین هر کاری که در راستای اشتغالزایی برای آنها انجام شود کار جهادی محسوب می شود.

ایجاد اشتغال امری مهم در جنگ اقتصادی است

امام جمعه شهرک گویم با تاکید براینکه اجر و ثواب کار جهادی نزد خدا بسیار بالاست؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در جنگ اقتصادی هستیم مهمترین امر در جامعه امروز، اشتغالزایی و فعالیت های اقتصادی است.

خادم همچنین فعالیت های تولیدی شرکت ماهان را بسیار خوب و دانش بنیان توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری امروز نباید نسبت به جهاد تبیین بی تفاوت بود؛ چرا که بعد از جهاد اقتصادی، ما در مرحله جهاد تبیین قرار داریم.

وی با اشاره به نقش صدا و سیما و رسانه ها در جهاد تبیین گفت: بایستی رسانه ها و صدا و سیما در ارائه کارهای جهادی و اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا ارزش کار بیش از آن چه که هست به جامعه ارائه شود.

امام جمعه شهرک گویم در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه های بیگانه با تبلیغات آنچنانی تلاش می کنند افراد جامعه ما را فریفته کنند، ابرازداشت: گاهی اوقات یک کار خوب توسط افراد کشور عزیز خودمان ارائه می شود ولی به علت های مختلف درست تبیین نمی شود و ما قافیه را می بازیم.

در پایان این مراسم، قاسم شفیعی کارشناس فروش محصولات کارخانه در خصوص کیفیت قطعات نیز توضیحاتی را برای حاضران ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز