خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد:

ذره‌ای از احقاق حقوق شهروندان کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۲۳۶

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: به عنوان وکیل مردم، با آنها تجدید عهد می‌کنیم که ذره‌ای از احقاق حق‌شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها، بی مهری‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خریم.

به گزارش ایلنا از مشهد، هاشم دائمی در نطق پیش از دستور خود در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر، اظهارکرد: ابتدا به عنوان نماینده مردم شریف مشهد در شورای اسلامی جهان شهر برکت و کرامت شهر تذکری مهم به مسئولان امر فرهنگ و برگزارکنندگان جشنواره فجر می‌دهم؛ آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می‌‌بینیم هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه‌ای در هدایت فکرها و اندیشه‌ها دارد، نمی‌بینیم.

وی افزود: هنر هفتم به جایی رسیده که ذائقه مردم را با سوژه‌هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی هست، عادت می‌دهد.

دائمی در ادامه ضمن تبریک روز «وکیل مدافع» به تمامی وکلاء، تصریح کرد: امیدوارم وکلاء، مسیر مهم و پرمخاطره وکالت را با تعهد خود نسبت به دفاع از حق و مظلوم، به سلامت سپری کرده و در این راه، با رعایت حق و عدل بتوانیم کارنامه‌ای مملوء از خیر و سعادت برای خودمان رقم بزنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: آموزه‌ای در دین مبین اسلام، عجیب خود را به رخ می‌کشد و مسیر را روشن می کند؛ آموزه‌ای که می‌گوید حق گرفتنی است و دادنی نیست؛ دقیقا می‌خواهد در مقابل انحصارطلبی و ویژه‌خواری قد علم کرده و انقلابی و فعال عمل کند.

دائمی گفت: بر همین اساس، در اسلام تمام ساختارهای سیاسی و اجتماعی به گونه‌ای چیده شده که انسان چه بدون واسطه یا با واسطه بتواند حق خود را مطالبه کند؛ اما‌ در امور کلان اجتماعی و سیاسی که باید تامین مصالح عمومی در آن در نظر گرفته شود و تعارض منافع حل شود و تامین نظر همگان میسر نیست، مردم با پذیرش عاقلانه پیگیری حقوقشان توسط یک واسطه که وکیل مردم نامیده می‌شود، این مهم را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه وکلاء، علی‌الخصوص وکلای مردم که بر مسند خدمت نشسته‌اند، به عنوان پاسداران حق و عدل شناخته می‌شوند، تصریح کرد: در کشور ما و مخصوصا مشهد هویت اسلامی و دینی و انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم است و لذا بی‌توجهی به این اصل مهم در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات کلان و سرنوشت‌ساز، تجاوز به حقوق مردم تلقی می‌شود و در این صورت مردم می‌توانند او را بازخواست کنند.

دائمی تاکید کرد: تصمیمات مسئولانی که بر مسند خدمت به خلق نشسته‌اند باید براساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد و نه براساس نیت‌های شخصی و جناحی و گروهی و وابستگی‌های این چنینی و یا تامین خواسته ویژه‌خواران و ایادی رسانه‌ای خود فروخته‌شان که سعی دارند عرصه را هر روز سخت و سخت‌تر کنند.

وی گفت: همه وکلای مردم در عرصه‌های مختلف مدیریتی و خدمتی، قبل از رای دادن به طرح یا لایحه یا ارائه طرحی، اول محاسبه کنند که آیا این تصمیم به نفع مردم است یا نه؟ و اگر نبود با شجاعت و صلابت و بی‌هیچ مصلحت‌اندیشی و تعارفی و با عزمی راسخ برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و عیال او یعنی مردم عزیز شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه آنچه در نظامات سیاست‌گذاری، مصوب می‌شود، باید در اسرع وقت به منصه بروز و ظهور برسد تا مردم تسهیل‌گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند، افزود: مجریان و تصمیم‌گیران باید شجاعانه، قاطعانه و عالمانه نسبت به امور حوزه اختیارات خود ورود نمایند و در این مسیر از هیچ نهراسند و به خدا توکل کنند.

دائمی خاطرنشان کرد: قبول مسئولیت وکالت مردم به قول امام‌ علی(ع) بار سنگین و طاقت فرسایی است که فقط به دو دلیل می شود او را پذیرفت و این سختی هارا به جان خرید که بتوان احقاق حقی نمود یا ابطال باطلی.

وی در پایان گفت: به عنوان وکیل مردم، با آنها تجدید عهد می‌کنیم که ذره‌ای از احقاق حق‌شان کوتاه نیایم و در این مسیر تمام دشمنی‌ها، بی مهری‌ها و سختی‌ها را به جان می‌خریم و قطعا وجود برخی دشمنی‌ها خود دلیلی محکمی بر این است که در مسیر حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان‌ها و عناصر وابسته‌شان خوش نمی‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز