خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان:

توسعه تفکر کارآفرینی در بین جوانان /کار در قالب گروه و جمع موفقیت بیشتر را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۲۷۲

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت :با آموزش ،توانمند سازی و سرمایه گذاری بلند مدت باید تفکر کارآفرینی و کار جمعی و گروهی را باید در بین جامعه و جوانان تبلیغ و ترویج کرد .

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی آشتاب در مراسم اختتامیه طرح همگام با کارآفرینان جوان پلدختر ، با بیان اینکه فعالیت های کارآفرینانه و خلاقانه در سایه آموزش های مهارتی ،فرهنگ سازی و توانمند سازی صورت می گیرد، اظهار کرد :باید با سرمایه گذاری بلند مدت در زمینه آموزش و توانمند سازی ، تداوم این آموزش ها و همچنین ترویج فرهنک کار و کارآفرینی و  توسعه تفکر کارآفرینانه و گسترش کار جمعی و گروهی زمینه رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را در منطقه و استان خود فراهم کنیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر شعارهای مقام معظم رهبری که توجه به اقتصاد مقاومتی و پتانسیل های داخلی می باشد ،تصریح کرد :با ظرفیت ها و داشته هایی که در منطقه و استان وجود دارد با هماهنگی ، همفکری و حمایت همه دستگاههای اجرایی از فعالین اقتصادی می توان رسیدن به توسعه و اشتغال را رقم زد.

وی به تخریب زیر ساخت های منطقه پلدختر در سیل ۹۸ به خصوص در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت :سرمایه گذاری ها و امکانات خوبی در این شهرستان در حال شکل گیری بود که قرار  بود در این ایام به بهره برداری و به چرخه تولید ورود کنند که سیل ویرانگر موجب عقب ماندگی وسیعی شد و این امکانات و زیرساخت ها را تخریب کرد.

آشتاب در ادامه افزود: با ورود همه دستگاه های اجرایی به خصوص وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه ، توجه به بحث توانمند سازی و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داد و با طرح همگام با جوانان پلدختر با آموزش و سرمایه گذاری در مرحله اول ۱۰۰ نفر را در حوزه کارآفرینی اقدام به آموزش های مهارتی  و خلاقانه کرد و با دادن تجهیزات لازم ،امروز  شاهد به ثمر نشستن فعالیت کارآفرینانه این افراد باشیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه امروز این افراد مهارت و راه کار کردن و درآمد زایی را یاد گرفته اند ،تصریح کرد: ضرورت دارد که این افراد با انتقال تجربه و مهارت و همچنین تفکر کارآفرینی در بین جامعه و  جوانان و ادامه این حرکت بزرگ  و حمایت همه دستگاه های اجرایی در پرداخت امکانات و تسهیل شرایط  در اختیار قرار دادن ابزار کار گامی مهم و تاثیر گذار در شکوفایی اقتصادی ،معیشت و اشتغال برداریم .

در پایان این مراسم از ۱۲ سرگروه هسته های کسب و کار برتر که با برنامه ریزی و هماهنگی زیر مجموعه ها و رسته های کاری خود منجر به ایجاد شغل و درآمد کرده بودند تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایلنا، طرح همگام با جوانان کارآفرین از ابتدای امسال با همت و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  ، دفتر توسعه ملل متحد (UNDP)، و اجرا توسط موسسه نوین طرح پارس و با مساعدت کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان برای اولین بار در ایران و در شهرستان پلدختر برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز