خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور:

مهارت آموزان مراکز فنی حرفه ای برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۰۷۴

رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور با عنوان اینکه آموزش دیدگان حتی در بستر کار نیز مشمول حمایت وزارت کار خواهند بود، گفت: افرادی که در مراکز فنی حرفه ای مهارت آموخته اند برای دریافت وام به مراکزی همچون صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از البرز، غلامحسین حسینی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت های شغلی مهارت محور کم سرمایه بر در استان البرز که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی و حرفه ای کشور، برگزار شد، گفت: این نمایشگاه با هدف ارائه فرصت‌های شغلی کم مهارت بر راه‌اندازی شده که حدود ۴۳۰ فرصت شغلی شناسایی شده است که با مهارت فعال شده‌اند و برخی از آن‌ها کمتر از یک میلیون تومان سرمایه نیاز دارد.

وی افزود: تلاش ما این است با نشان دادن این نمایشگاه به خانواده‌ها و جوانان خلاق این پیام را برسانیم که ایجاد شغل و راه‌اندازی با یک مهارت قابل انجام است.

رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور، گفت: آموزش در مراکز دولتی فنی حرفه ای در سراسر کشور که حدود ۴۰۰ کارگاه است به صورت رایگان انجام می‌شود، اما سایر مراکز زیرمجموعه وابسته مستلزم پرداخت هزینه است.

حسینی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی افرادی که مهارت آموخته مراکز فنی حرفه ای هستند برای دریافت وام به مراکزی همچون صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

به گفته این مقام مسئول افراد آموزش دیده حتی در بستر کار نیز مشمول حمایت وزارت کار خواهند بود و آموزش‌های بازار، تکمیل خواهد شد‌. 

رئیس سازمان فنی حرفه ای کشور اظهار کرد: سازمان فنی حرفه ای با هدف ایجاد اشتغال مهارت آموزی خواهد داشت درحالیکه ۴۵ درصد ورودی‌های سازمان فنی حرفه ای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که با هدف آموزش مهارت فعالیت در بازار ثبت نام می‌کنند در حالیکه اکثر این افراد جذب بازار می‌شوند و افرادی که دارای مهارت هستند بیکار نمی‌مانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز