خبرگزاری کار ایران

اولین شیر صنعتی دبل دیسک کشور در مشهد تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۹۵

شیر صنعتی دبل دیسک، برای چهارمین بار در دنیا و اولین بار در ایران به همت یک شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شریفی معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام گفت: شیر صنعتی دبل دیسک به همت شرکت دانش بنیان صدرا ماهان پارسیان تولید شد و قرار است اولین نمونه تولید شده آن به همراه چهار نمونه تولیدی دیگر از این شیر صنعتی به شرکت پتروشیمی ایلام منتقل شود.

او افزود: شیر صنعتی دبل دیسک یکی از شیر‌های صنعتی خاصی است که تولید آن نیاز به تکنولوژی بالایی دارد. شیر صنعتی دبل دیسک برای ایزوله کردن کوره‌های پتروشیمی به کار برده خواهد شد و یکی از دستگاه‌هایی است که شرکت‌های پتروشیمی تا به امروز مجبور به وارد کردن آن از شرکت‌های خارجی بودند.

معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام  ادامه داد: تکنولوژی تولید شیر صنعتی دبل دیسک نیز فقط در انحصار ۳ شرکت خارجی بود، اما خوشبختانه ما به کمک شرکت دانش بنیان صدرا ماهان پارسیان، توانستیم به عنوان چهارمین شرکت در دنیا تکنولوژی تولید آن را به دست بیاوریم.

شریفی بیان کرد: ما در ابتدا قصد داشتیم مثل دیگر شرکت‌های پتروشیمی، این شیر را از کشور‌های فرانسه، چین یا آمریکا تهیه کنیم، اما این کار در کنار زمان بر بودن هزینه زیادی رو نیز به ما تحمیل می‌کرد.

او تصریح کرد: اما حالا خوشبختانه با اعتماد به این شرکت دانش بنیان داخلی، توانستیم با هزینه کمتر، مهندسی و علم تولید این شیر دبل دیسک و پیشرفته را به دست بیاوریم.

معاون اجرایی شرکت پتروشیمی ایلام تأکید کرد: قطعا با اعتماد و کمک به شرکت‌های دانش بنیان داخلی، می‌توان به تکنولوژی بسیاری از دستگاه‌های صنعتی پیشرفته دست پیدا کرد و در هزینه‌های سنگین واردات نیز صرفه جویی کرد.

شریفی اظهار کرد: همچنین این اقدام دست بسیاری از واسطه‌ها و دلال‌های خارجی که به علت تحریم‌ها مجبور هستیم با آن‌ها کار کنیم را از این چرخه کوتاه می‌کند و باعث می‌شود محصولات صنعتی پیشرفته، مستقیم از واحد تولیدکننده به دست مصرف کننده برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز