خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

موسسه رازی تا شهریور سال آینده ۱۰۰ میلیون دُز واکسن رازی کووپارس تولید می کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۵۳۱

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در امنیت غذایی و سلامت مردم ایران، فوق العاده است و اگر این موسسه وجود نداشت، مشخص نبود که چه میزان ارز باید برای تامین واکسن های انسانی و حیوانی پرداخت می کردیم.

به گزارش ایلنا از البرز، سید جواد ساداتی نژاد با حضور در استان البرز و در نشست بررسی پیشرفت های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تجربه و سابقه ۱۰۰ ساله موسسه رازی، اوایل بیماری کرونا باید به موسسه رازی ماموریت داده می شد که برای ساخت واکسن اقدام کند اما این موسسه بر اساس رسالت خود، منتظر نبود و برای آینده و نیاز کشور، دست به کار بزرگی زد که جای تبریک و تشکر دارد. 

وی افزود: موسسه رازی، دانشمندان بزرگ و قابل تقدیری دارد و وزیر بهداشت با جسارت و شجاعت به ورود واکسن کووپارس رازی به سبد واکسیناسیون کشور کمک زیادی کرد و لازم است که از حمایت های سازمان غذا و دارو نیز تشکر کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در وزارت بهداشت از دهه های قبل، آموزش پزشکی در بیمارستانها ادغام شد و یکی از دلایل رشد پزشکی در کشور نیز این مدل بوده است در موسسه رازی نیز چنین رویه ای وجود دارد و کارخانه در کنار استاد، دانشمند و دانشجو و بخش های تحقیقاتی فعالیت دارند. 

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: باید از واکسن سازهای داخلی به ویژه رازی حمایت بیشتری شود. موسسه رازی فقط وابسته به وزارت جهاد کشاورزی نیست بلکه دارایی و خانه وزارت بهداشت است. موسسه رازی پشتوانه سلامت مردم ایران است. 

وی افزود: موسسه رازی تا آخرسال می تواند ۴۰ میلیون و تا شهریور سال آینده ۱۰۰ میلیون دُز واکسن رازی کووپارس را تولید کند و باید در خرید از آنها، حمایت بیشتری شود. این واکسن مشتری صادراتی هم دارد اما اولویت، مصرف داخلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز