خبرگزاری کار ایران

غربالگری ۶۰ هزار مسافر در مرز دوغارون خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۶۷۶

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: غربالگری کرونا برای ۶۰ هزار مسافر در مرز دوغارون تایباد انجام شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ هزار و ۲۱ مسافر خارجی و ایرانی وارد شده از افغانستان در گذرگاه زمینی دوغارون این شهرستان از نظر سلامت پایش شده و مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.

وی افزود: این تعداد مسافر در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا" توسط ۱۰ نفر از کادر درمان و تیم‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر تایباد مورد آزمایش پی، سی، آر و تب سنجی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این طرح غربالگری روزانه افزون بر ۴۰۰ مسافر خارجی و ایرانی و آزمایشات مربوط به بیماری کووید ۱۹ در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: طرح مراقبت بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرز دوغارون برای نخستین بار در این منطقه با شیوع ویروس کرونا آغاز شده است.

احسانی به شناسایی ۴۷۸ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در بین مسافران ورودی از کشور افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: مسافرانی که نتیجه تست کرونای آن‌ها مثبت اعلام شود اجازه ورود به ایران را ندارندو به کشور خود بازمی‌گردند و مسافرانی که در کشور افغانستان و از مراکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایشات مربوط به کرونا و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد را دارند می‌توانند وارد ایران شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز