خبرگزاری کار ایران

این خبر در حال به روز رسانی است؛

زلزله در استان‌های کرمان و هرمزگان / 27 مصدوم و یک فوتی در بندرعباس/قطع شدن 28 خط و پست‌های فوق توزیع برق در بندرعباس +فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۶۶۳۹

بنا به گفته اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین جزئیات دو زمین‌ لرزه شدید در منطقه جنوب شرق کشور و منطقه قشم گفت: در بندرعباس یک نفر جان باخته داشتیم.

به گزارش گروه  استان‌های ایلنا  ، زمین لرزه‌ای نسبتا شدید عصر امروز -23 آبان ماه- استان‌های جنوب و جنوب شرقی را را تکان داد. زمین لرزه‌ای نسبتا شدید که  کرمان ، هرمزگان و بخش هایی از بوشهر را تکان داد.

همچنین این زمین لرزه  لافت هرمزگان را بیشتراز جاهای دیگر این استان   لرزاند . شدت این  زمین لرزه در بندر عباس  هم به حدی بود که مردم وحشت زده و سراسیمه به خیابان ها ریختند. در بخش‌هایی از استان فارس هم این زلزله  احساس شد.

بر پایه این گزارش مدت زمان زمین لرزه نیز نسبتاً طولانی بود. 

این زمین‌لرزه در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داد اما  هنوز کانون این زمین لرزه مشخص نیست.

براساس آخرین اخبار از خبرنگار ما در هرمزگان حداقل تعداد 8 پست فوق توزیع و بیش از 20 خط توزیع قطع شده است اما تا کنون در خصوص تلفات جانی در شهر بندرعباس خبری اعلام نشده است.

قدرت این زلزله شش و چهار ریشتر اعلام شده است.

در استان بوشهر و بخشی از استان  فارس هم  نیز زلزله احساس شده است.

 زلزله هرمزگان   تا کنون یک فوتی بر اثر سقوط برق در بندرعباس داشت.

فیلم  کوه گنو در شمال بندرعباس را نشان می دهد

شاکری، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان هم درباره خسارات این زلزله گفت: گروه های ارزیاب در منطقه حضور دارند و  و تا کنون آب مناطق زلزله زده قطع نشده است

 مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم با بیان اینکه این زمین لرزه در ساعت 15و 36دقیقه امروز - یکشنبه بیست و سوم آبان ماه-  به وقوع پیوست، گفت:  در حال بررسی خسارات احتمال زلزله  هستیم.

 زمین لرزه امروز جنوب و جنوب شرقی کشور  در عمق 18 کیلومتری زمین در فین هرمزگان و بزرگی آن 6 و چهار دهم ریشتر بوده است.

مصدومیت 11 نفر در پی زمین‌لرزه در استان هرمزگان

جعفر معیادفر رئیس سازمان اورژانس کشور درباره مصدومان  زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده بندرعباس گفت: تاکنون 11مورد مصدوم گزارش شده است.

وی ادامه داد: همه مصدومان در حال حاضر تحت نظر و به صورت سرپایی در حال در مان هستند و حال عمومی آن‌ها خوب است.

به گفته رئیس اورژانس کشور مصدومیت یک نفر از مصدومان در ارتباط با ریزش آوار بوده است و مابقی به دلیل استرس و اضطراب بوده است.

افزایش تعداد مصدومان

«مجتبی خالدی» سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین جزییات زمین‌لرزه در مناطق زلزله‌زده در استان هرمزگان گفت: در حال حاضر مصدومین این حادثه افزایش پیدا کرده و تعداد آن‌ها 17  نفر است.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: 16 نفر از مصدومان بر اثر ترس و اضطراب دچار مصدومیت شده‌اند و یک نفر به دلیل ریزش آوار دچار مصدومیت شده‌اند. دو نفر نیاز به جراحی داشتند و به اتاق عمل اعزام شده‌اند.

تعداد مصدومان به 27 نفر افزایش یافت

براساس آخرین  اخبار دریافتی در ساعت 19 و 30 دقیقه امشب (یکشنبه )  تعداد مصدومان زلزله امروز هرمزگان   به 27 نفر افزایش یافت.

بنا به گفته رئیس اورژانس کشور تعداد مصدومان به 27 نفر رسید.

جعفر معیادفر  درباره آخرین وضعیت مصدومان در پی وقوع زمین‌لرزه در استان هرمزگان گفت: در اثر زلزله تا کنون یک نفر فوتی   گزارش شده و   27 مصدوم  به بیمارستان‌های هرمزگان منتقل شدند که از این تعداد  14 نفر مرخص شده‌  و مابقی تحت نظر هستند.

اخبار تکمیلی ارسال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز