خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار با استاندار و نمایندگان اصفهان مطرح کرد:

فعال شدن کارگروه احیای زاینده رود /اولویت نخست رئیس جمهور برای اصفهان آب است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۵۲۴

رئیس جمهور در دیدار با استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان دستور به فعال شدن کارگروه احیای زاینده رود داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان استان‌های اصفهان، سمنان و قم گفت: دولت برای رفع نگرانی مردم درباره کم‌آبی برنامه کوتاه مدت و بلندمدت دارد.

وی اضافه کرد:  توزیع عادلانه منابع آب موجود و استخراج از منابع آب ژرف را دو راهکار برای کاهش مشکلات کم‌آبی در کوتاه مدت است.

رئیس جمهور اظهار داشت: هیچ راهکاری برای رفع مشکلات مربوط به کم‌آبی نادیده گرفته نخواهد شد و دولت یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود را کاهش و رفع دغدغه مردم در زمینه کم‌آبی می‌داند.

در این نشست، سید رضا مرتضوی با تبیین شرایط خاص استان اصفهان اظهار داشت: آسیب های ناشی از تغییرات شدید اقلیم و خشکسالی شایع و گسترده فلات مرکزی ایران، عمده ترین مشکلی است که بر زندگش مردم سختکوش استان اصفهان سایه افکنده است.

وی با اشاره به اهمیت رسیدگی عاجل به دغدغه های همگانی ساکنان پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی تصریح کرد: استان اصفهان نقاب برخوردار بر چهره دارد، ولی از عمده داشته های حداقلی کم بهره یا بی بهره است.

اولویت نخست رئیس جمهور برای اصفهان آب است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص این نشست گفت: رئیس جمهور در جلسه امروز ۲۰ آبان با نمایندگان استان اولویت نخست دولت برای اصفهان را آب بیان کرده و دستور فعال شدن کارگروهی برای احیای زاینده‌رود را صادر کرد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: نخستین خواسته‌ای که نمایندگان استان اصفهان در دیدار با رئیس جمهور مطرح کردند نیز موضوع آب و ضرورت تامین آب بود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان در خصوص اصلاح نگاه همه مسوولان به استان مطرح شد تصریح کرد: در این دیدار علاوه بر موضوع آب، نمایندگان مسائل حوزه انتخابیه خودشان از جمله آب شرب، آب کشاورزی، پساب، اشتغال، بافت فرسوده و مسائلی که بی ارتباط با موضوع آب نبود مطرح کردند.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه در خصوص موضوع آب و فرونشست راهکار‌هایی مطرح  شد اضافه کرد: قرار شد مأموریت نخست مرکز استراتژیک ریاست جمهوری بررسی موضوع آب اصفهان و استان‌های همجوار باشد.

وی گفت: موضوع گردشگری نیز در این جلسه مطرح شد و وزیر گردشگری دستور داد تا با سفر به اصفهان در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.

به گفته نماینده مردم فلاورجان، رئیس جمهور از نمایندگان مجلس خواست که جلوی هزینه‌ها را گرفته و به جای افزایش اعتبارات و بالا رفتن تورم، کاهش تورم در دستورکار دولت قرار گیرد.

چند روزی است که کشاورزان شرق و غرب اصفهان میان رودخانه خشک زاینده رود، مقابل پل خواجو چادر زده اند و خواهان حقابه خود هستند، اما در این جلسه این موضوع از سوی نمایندگان اصفهان مطرح نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز