خبرگزاری کار ایران

440 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در مرکزی کشف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۶۳۷

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 440 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیروس سلمان‌نژاد افزود: در این بازه زمانی و در جریان نظارت بهداشتی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از کشتارگاه‌های استان، 608 راس دام سبک و سنگین به وزن 54 تن به دلیل بیماری‌های انگلی و لاغری مفرد ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: در بازرسی ها و نظارت های بهداشتی از کشتارگاه‌های استان مرکزی 217 هزار قطعه طیور به وزن 347 تن ضبط و از این فرآورده‌ها 115 تن پودر گوشت برای مصارف صادراتی و خوراک دام و آبزیان تولید شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین در سال جاری 53 هزار و 653 مورد بازدید از سوی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از واحدهای تولید، نگهداری، حمل، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شده است.

سلمان‌نژاد تصریح کرد: در این بازرسی‌ها 862 مورد نمونه‌برداری انجام و با 949 مورد غیربهداشتی برخورد و 118 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد. همچنین در این بازدیدها 39 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی بیان داشت: 14 میلیون و 402 هزار قطعه طیور درکشتارگاه‌های استان مرکزی وارد شده و 30 هزار و 306 تن گوشت طیور استحصال شد. همچنین 168 هزار و 100 راس دام سبک و سنگین نیز در سال جاری در 16 کشتارگاه دام این استان تحویل شد و با کشتار این دام‌ها 7553 تن گوشت به دست آمد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز