خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای گیلان خبر داد؛

تامین آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۰۳

مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات گیلان از تصفیه خانه بزرگ آب استان در منطقه سنگر بازدید کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در این بازدید با اشاره به نقش مهم تصفیه خانه آب گیلان در تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان گفت: هم اکنون این تصفیه خانه آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای گیلان را تامین می‌کند.

سید محسن حسینی، ظرفیت تولید این تصفیه خانه را ۶ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه آب گیلان در اسفندماه سال گذشته، پشتوانه خوبی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه از آب تولید شده در این تصفیه خانه از محل سد آیت الله بهجت (ره) در حال تامین است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان در خصوص قرارداد ساخت، بهره برداری و نگهداری از این تصفیه خانه در قالب قرارداد BOT؛ مبلغ ابتدایی این قرارداد را ۱۶۸ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: با توجه به فهرست بهای سال ۹۹ ارزش این تصفیه خانه ۱۴۸۵ میلیارد تومان است.

حسینی با تاکید بر رفع مشکلات و تنش‌هایی که در حوزه آب شرب برخی از شهرها و روستاها وجود دارد، گفت: در شهر رشت ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع در مدار بهره برداری است که ۲۷ کیلومتر از این خطوط نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

علیرضا نوروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این بازدید با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیّران جهت اجرای پروژه‌های آبرسانی؛ خواستار تشکیل کمیته تامین منابع مالی در استان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز