خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با ایلنا هشدار داد؛

نزدیک شدن موج ششم کرونا به استان یزد/ فوت ۲۴ یزدی در هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۲۵

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با اشاره به نگرانی از اوج گیری دوباره کرونا و ورود به موج ششم، گفت: عادی انگاری باعث می شود با موج جدید و افزایش آمار‌های بستری و مرگ و میر کرونایی مواجه شویم.

ابراهیم سلمانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از یزد با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش اندک اما نگران کننده بستری ‌های روزانه کرونایی در استان هستیم، اظهار اشت: شیوع موج های قبلی کرونا و اوج گیری ناگهانی این ویروس در بین مردم کرونا نشان داده هر گونه عادی انگاری می‌تواند زمینه اوج گیری دوباره را فراهم کند.

وی با اشاره به تعداد بستری ها و افزایش مراجعات به مراکز درمانی افزود: در هفته‌ای که گذشت مجموعا ۵۹۷ بیمار جدید را بستری کردیم که از این تعداد ۶۶ نفر در آی. سی. یو بستری شده و متاسفانه ۲۴ نفر از هموطنان عزیز بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه هر سه شاخصه بستری جدید و موارد بستری در آی.سی.یو و مرگ و میر، افزایش را نشان می دهد تصریح کرد: در هفته گذشته، روزانه هشت هزار بیمار جدید در بیمارستان ها، کلینیک ها، اورژانس‌ها و مطب‌ها به دلیل علائم تنفسی ویزیت شدند که آمار قابل توجهی به شمار می‌آید و نسبت به نزدیک بودن موج ششم کرونا هشدار می‌دهد.

وی با بیان اینکه تصور اینکه تزریق واکسن ایمنی کامل نسبت به کرونا ایجاد می‌کند غلط است، تأکید کرد: در کنار تسریع در روند واکسیناسیون باید شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی و با دقت بیشتری رعایت شود.

سلمانی با اشاره به اینکه روند تزریق واکسن کرونا در استان با پیگیری‌های صورت گرفته و افزایش تعداد پایگاه‌ها و مراکز واکسیناسیون مطلوب است، افزود: هم اکنون ۴۲ درصد مردم استان یزد هر دو دز واکسن و ۸۳ درصد مردم حداقل یک دز را دریافت کرده اند و این مساله می‌تواند بر کاهش شدت بیماری و بستری و مرگ ناشی از کرونا تاثیر داشته باشد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه موج ششم بسیار به استان نزدیک است، ادامه داد: شهروندان باید شیوه نامه‌های رعایت و در هنگام حضور در اماکن عمومی و تجمعات از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز