خبرگزاری کار ایران

در پی افزایش بازرسی از واحدهای اقتصادی استان صورت گرفت؛

کاهش چشمگیر اشتغال اتباع بیگانه در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۲۴۰

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت : با توجه به افزایش بازرسی ها از واحدهای اقتصادی کارگری اشتغال اتباع بیگانه در لرستان کاهش چشمگیری داشته است.

علی آشتاب صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازرسی ، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط های کاری استان در دستور کار ویژه بازرسان این اداره کل قرار دارد اظهار کرد :در شش ماهه نخست سال جاری با افزایش بازرسی‌ها از واحدهای اقتصادی استان و با گشت‌های مشترک با نیروی انتظامی شاهد کاهش 65 درصدی اشتغال اتباع بیگانه در لرستان بودیم.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه آسیب‌های ناشی از وجود اتباع خارجی در واحدهای تولیدی مشکلاتی را به همراه دارد گفت : در شش ماهه سال‌جاری بیش از  673 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان و گشت مشترک با نیروی انتظانی انجام گرفت که منجربه شناسایی بیش از 6 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند .

وی بازرسی ها در شش ماهه سال 99 را 480 مورد و شناسایی 16 تبعه خارجی عنوان کرد و افزود : به موجب ماده 181 قانون کار ، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می گردد که در همین راستا در شش ماهه نخست سال 1400بیش از  2 کارفرما که اتباع خارجی غیر مجاز را بکارگیری نموده اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه ، به مراجع قضایی معرفی گردیدند .

آشتاب با اشاره به جایگزینی نیروهای بومی به جای اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان تصریح کرد: در مجموع 4نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز