خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد؛

نگرانی والدین اردبیلی از تأخیر در واکسیناسیون دانش‌آموزان / ناصری : فعلا واکسنی برای محصلان تزریق نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۵۳۶

با آغاز کلاس های حضوری مدارس اگر تاخیری در واکسیناسیون دانش آموزان به وجود آید تزریق واکسن بازدهی مناسبی نداشته و در هفته های اول باعث افزایش ابتلا و آغاز موج جدید کرونا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، با شروع مهرماه و پس از یکسال و اندی تعطیلی مدارس قرار است امسال کلاس های درس به صورت حضوری اما با شرایط خاص برگزار شود.

این در حالی است که بیماری کرونا هنوز به صورت کامل فروکش نکرده و بسیاری از شهرها در وضعیت نارنجی و زرد به سر می برند و از پیک پنجم خارج نشده‌اند، از طرف دیگر  خانواده‌ها کلاس های مجازی را مناسب اما کم بازده قلمداد می کنند و از سوی دیگر هم نگران حضور فرزندان خود در کلاس‌های حضوری با شرایط کرونایی هستند.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: در مناطق روستایی، عشایری و همچنین کارگاه های آموزشی هنرستان ها کلاس ها با ظرفیت زیر 15 نفر حضوری و در صورت ازدیاد نفرات به صورت گروهبندی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مناطق شهری مدارس زیر 300 نفر از نیمه اول آبان کلاس های خود را به صورت گروه بندی و حضوری برگزار خواهند کرد و در مدارس بالای 300 نفر نیز از نیمه دوم آبان با برنامه ریزی مدیران مدارس کلاس ها تحت شرایط خاص و به صورت چند گروهه و شناور برگزار می شود.

در این میان خطراتی سلامتی دانش آموزان را تهدید می کند؛ از مسیر مدرسه گرفته تا سرویس ایاب و ذهاب مدارس، حضور در کلاس ها، وضعیت تقریبا بلاتکلیف واکسیناسون دانش آموزان و کمبود زیرساخت های بهداشتی نظیر  نبود سیستم گرمایشی و تهویه هوا جزو خطراتی هستند که نگرانی هایی را برای والدین به وجود آورده است.

یکی از والدین دانش آموزان در گفت و گو با ایلنا در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان گفت:به‌رغم اینکه در سامانه واکسیناسیون کشور برای دانش‌آموزان دبیرستانی ثبت نام انجام می‌شود، متاسفانه پس از ثبت نام و حضور در مرکز واکسیناسیون، عوامل اجرایی از تزریق واکسن امتناع کرده و گفتند: زمان واکسیناسیون از سوی مدارس اعلام خواهد شد.

جواد بدلی روابط عمومی علوم پزشکی اردبیل در این باره به خبرنگار ایلنا بر این مسئله صحه گذاشت و افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، زمان واکسیناسیون دانش آموزان از سوی مدارس اعلام خواهد شد و فعلا ثبت نام در سامانه تاثیری در روند واکسیناسیون دانش آموزان ندارد.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار ایلنا گفت:  دانش آموزان دبیرستانی که در سامانه واکسیناسیون کشور ثبت نام کرده و نوبت گرفته اند تا اطلاع ثانوی به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند؛ چرا که فعلا واکسنی برای دانش آموزان تزریق نمی شود.

وی افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده واکسیناسیون دانش آموزان در 6 پایگاه متمرکز و عمدتا در مدارسی که دارای فضای بزرگ تری هستند و دسترسی به آن آسان است انجام خواهد شد که زمان تزریق واکسن پس از ابلاغ علوم پزشکی اردبیل برای شروع واکسیناسیون، از سوی مدارس به دانش آموزان اعلام خواهد شد.

ناصری ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت مبنی بر واکسیناسیون دانش آموزان  12 سال تا 18 سال، در استان اردبیل 124 هزار دانش آموز تا قبل از آغاز حضوری مدارس واکسینه خواهند شد.

طبق نظر پزشکان برای اثرگذاری مناسب واکسن های کرونا دو هفته زمان لازم است تا فرد ایمن شود، به نظر می رسد اگر در امر واکسینه کردن دانش آموزان تاخیر ایجاد شود، با آغاز کلاس های حضوری مدارس، واکسیناسیون بازده مناسبی از خود نشان نخواهد داد و در هفته های اول بازگشایی مدارس خطر بالا رفتن آمار ابتلاء دانش آموزان به کرونا بالا خواهد رفت و احتمال آغاز موج جدید کرونا را در کشور افزایش می دهد.

امیدواریم با هماهنگی مناسب دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مقابله با کرونا در استان و پیگیری های اداره کل آموزش و پرورش  اردبیل روند واکسیناسیون دانش آموزان در اسرع وقت آغاز شود.

گزارش: رشید عبدالحسینی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز