خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد:

ضرب و شتم یک زن هنگام تخریب سرپناه هفت فرزندش/مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان: متاسفم؛ دلجویی کردیم/ عضو شورای شهر: پیگیری می‌کنیم+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۷۹۰

روز گذشته در منطقه قاسم آباد زاهدان در استان سیستان و بلوچستان خانه یک زن تخریب و خودش مورد ضرب وشتم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی زمین‌های  شهر زاهدان که در پهنه شمالی شهر قرار دارند توسط زمین خواران در قطعات کوچک به افراد ضعیف و خانواده‌هایی که درآمد ندارند با مبالغی حدود  ۱۵ تا۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. از آنجا که این زمین‌ها  بدون هیچ‌گونه قولنامه،  قرارداد و سند رسمی  هستند شهرداری و یا نهادهای دیگر  بخاطر اجرای طرح‌های عمرانی مجبور به تخریب این بناها می‌شوند.

هر چند این کار به همین راحتی ممکن نیست و واکنش مردمی که در این زمین‌ها ساکنند را در پی دارد. مانند آنچه که در روز گذشته رخ داد و مأموران شهرداری که برای تخریب یکی از این خانه‌ها رفته بودند با واکنش هاجر که همه دارایی خود را برای خرید این زمین‌ها گذاشته، مواجه شدند.

هاجر ریگی در گفت‌وگو با ایلنا گفت: ساعت 11 ونیم صبح دیروز (دوشنبه 29مهرماه ) در حالی که در خانه مشغول کار  بودم مأموران شهرداری همراه با چند خانم به  منزل آمدند و از ما خواستند که خانه را تخلیه کنیم.  

این زن 45 ساله که دارای 7 فرزند است، در ادامه افزود: بعد از آنکه از خانه بیرون رفتیم مأموران شهرداری با لودر خانه مان را خراب کردند. البته این بار ششم است که خانه ما و برخی دیگر از  همسایگان تخریب می‌شود. دیروز نیز  3 خانوار دیگر نیز خانه شان خراب شد. خانوارهایی که پول دارند تا حدودی مشکل‌شان حل می‌شود اما ما که پول نداریم مجبوریم هر بار شاهد خراب شدن خانه‌مان شویم.

هاجر در پاسخ به این پرسش که آیا در این باره به شهرداری مراجعه کرده است یا خیر ؟ گفت: تنها نان‌آور خانواده پسر 20 ساله‌ام است. همسرم بیکار است. چطوری تا آنجا برویم؟ کرایه رفتن به شهرداری زاهدان 20 تا 30 هزار تومان است و ما نداریم.

او در باره امکانات منطقه نیز گفت: قاسم‌آباد زاهدان آب و برق دارد اما  از آنجا که  بی پول هستیم نمی‌توانیم امتیاز برق خریداری کنیم. حتی مدرسه هم  نزدیکی خانه‌مان نیست که بچه‌هایم را به مدرسه بفرستم. خودم هم دو کلاس درس خوانده‌‌ام.

زهرا ابراهیمی مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: منزل این زن در پهنای شمالی زاهدان"منطقه قاسم آباد" قرار داشت که از سوی نهادهای مربوطه تخریب شد.

این مسئول افزود: به محض باخبر شدن از موضوع به منطقه رفته و از  بانویی که منزلش تخریب شده دلجویی کردیم. 

او ضمن ابراز تأسف بابت رفتار دور از شأن برخی افراد حاضر در صحنه نسبت به این زن سرپرست خانوار ،تأکید کرد: اهمیت صیانت از حقوق شهروندان  وظیفه ماست. 

این مقام مسئول در استانداری اضافه کرد: مطمئنا استانداری  وضعیت معیشتی و مسکن ایشان  را  تا حصول نتیجه و در  تعامل با دستگاه های مربوطه ادامه خواهد داد.

پیگیری‌ها ایلنا برای گفت وگو با  فرمانداری ، سرپرست شهرداری و  اعضای شورای شهر زاهدان  بی‌نتیجه ماند. تنها یک عضو شورای شهر که نخواست نامش فاش شود ضمن تأیید درگیری مأموران زن با این خانم گفت: موضوع در فرمانداری  شهرداری و شورای شهر در حال بررسی و پیگیری  است و به محض رسیدن به نتیجه رسانه‌ها را از آن باخبر خواهیم کرد.

خرداد ماه سال گذشته نیز خانه زنی در شهرک فدک کرمانشاه تخریب شد که در پی این حادثه  آسیه با عوامل شهرداری بر سر خانه‌اش درگیر می‌شود و حین انتقال به مرکز بهزیستی «چشمه‌سفید»  کرمانشاه  جان می‌بازد.

حجم ویدیو: ۴۴.۲۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۳:۳۳ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز