خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی:

توسعه فضاهای کتابخوانی نیازمند توجه بیشتر دستگاه های اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۷۸۴

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: توسعه فضاهای کتابخوانی و برنامه های ترویجی نیازمند توجه بیشتر دستگاه های اجرایی وابسته اعم از شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر سبزیان گفت: افزایش شاخص هایی کتابخانه ای با توجه به کمبود منابع مالی، ظرفیت های فرهنگی و ... قابل قبول و توجه است. 

وی ضمن درخواست نامگذاری برخی از خیابان ها به نام کتاب و کتابخانه، افزود: توسعه فضاهای کتابخوانی و برنامه های ترویجی نیازمند توجه بیشتر دستگاه های اجرایی وابسته اعم از شهرداری است. برخی از مناطق کم برخوردار در مشهد متقاضی احداث کتابخانه هستند که نیاز به تامین منابع مالی و حمایت مدیریت شهری دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه خراسان رضوی پرچم دار فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب است، گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی این اداره کل در نظر دارد ایستگاه های دانایی در ایستگاه های آتش نشانی و ایست کتاب در ایست کارها برپا کند تا علاوه بر پر کردن ایام فراغت امکان استفاده اعضای خانواده آنها نیز از منابع کتابخانه ای فرام شود.

حجت الاسلام حسن منصوریان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در ادامه گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک رسالت همگانی برای تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه آنهایی که در عرصه فرهنگی فعالیت دارند، است.

وی افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی به عنوان متولیان اصلی این امر باید تمام هنر و سعی خود را صرف هدایت جامعه و تولید یک سیر مطلاعاتی موثر و مفید به کار ببرند. فرهنگ کتابخوانی یعنی افراد به دور از دغدغه های فضای مجازی و بر خلاف آموزه های اشتباه در مکانی مطمئن و امن همچون کتابخانه های عمومی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز