خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

سیستان و بلوچستان در پایین ترین سطح دسترسی به اینترنت/ تا پایان واکسیناسیون سراسری مدارس استان بازگشایی نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۲۷۸

نماینده حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به روند کند واکسیناسیون و تبعات موج پنجم کرونا در کشور، موافق بازگشایی مدارس نیستیم.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، دوسال است که ویروس کرونا مانند خوره به جان مردم افتاده و هر خانواده ای به نوعی درگیر این ویروس است  و از طرفی همه‌گیری این ویروس سبب مرگ و میر تعداد زیادی از مردم جهان و هموطنان‌مان شده است. 

از آغاز ورود ویروس کرونا به کشور حضور دانش‌آموزان در مدارس، به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده های دانش آموزان و معلمان تبدیل شده و به‌رغم دشواری برگزاری کلاس‌های مجازی برای دانش‌آموزان و معلمان،باز هم خانواده‌ها تا پایان واکسیناسیون بازگشایی مدارس را صلاح نمی‌دانند‌.

تا پایان واکسیناسیون سراسری موافق بازگشایی مدارس نیستیم

نماینده مردم چابهار، کنارک، قصرقند، نیکشهر و دشتیاری در مجلس در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: ما هنوز هم شاهد تبعات پیک پنجم کرونا هستیم. از طرفی روند واکسیناسیون هم در مقایسه با کشورهای دیگر مطلوب نبوده است.

معین الدین سعیدی اظهار داشت: به‌ رغم اینکه بسته بودن مدارس تبعات جبران ناپذیری دارد اما هنوز هم برای بازگشایی مدارس شرایط محیا نیست و باید روند واکسیناسیون با شدت بیشتری پیش برود تا بازگشایی مدارس را شاهد باشیم.

وی گفت: من در شرایط فعلی ترجیح می‌دهم مدارس بازگشایی نشود، با وجود اینکه در بحث زیر ساخت های اینترنت روستایی هم مشکلات جدی داریم باز هم موافق بازگشایی مدارس نیستیم.

وی درباره بازگشایی مدارس روستایی و عشایری اظهار داشت: دولت با مطرح کردن موضوع بازگشایی مدارس روستایی و عشایری چه فکری برای نگرانی خانواده‌های روستایی از ابتلای فرزندانشان به بیماری کرونا دارند؟ زیرساخت‌های اینترنتی در روستاهای سیستان و بلوچستان در پایین‌ترین حد ممکن است و کمترین ارتباط مخابراتی را داریم. ضرورت دارد مدارس بازگشایی شود اما در روستاهای استان هم همان حکم کلی برقرار است و تازمانی که به سطح قابل قبولی از واکسیناسیون سراسری نرسیده‌ایم موافق بازگشایی مدارس نیستیم.

وی اذعان داشت:کسانی که مبحث واکسیناسیون معلمان را برای بازگشایی مدارس مطرح می کنند باید به سلامت دانش آموزان هم فکر کنند چرا که زنجیره کرونا باید به صورت کلی قطع شود .

 سعیدی درباره پوشش شبکه اینترنتی در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: پایین ترین میزان دسترسی به شبکه اینترنت در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد، سفری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان داشتند مصوبات خوبی داشت که با توجه به کم کاری شرکت مخابرات بسیاری از این مصوبات اجرایی نشد و هنوز در بحث فیبر نوری کمترین میزان فیبر زیرزمینی را در جنوب استان داریم و شبکه اینترنت هم پایدار نیست. در بسیاری از مناطق روستایی جنوب استان حتی دسترسی به شبکه تلفن همراه وجود ندارد اینترنت که جای خود دارد.

وی در پایان با اشاره به پایین ترین سرانه فضاهای آموزشی در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر سلامت جان دانش آموزان و معلمان مهم ترین مسئله است و باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشد.

مدارس روستایی و عشایری اول مهرماه بازگشایی می شود

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس دو مسئله متفاوت هستند ، شروع سال تحصیلی از نظر آموزش و پرورش هرسال همان اول مهرماه است و طبق تقویم زمان بندی سال تحصیلی اول مهرماه آغاز می‌شود .

داود گلی افزود: سال تحصیلی جدید هم در ابتدای مهرماه سال آغاز می‌شود اما وزارت آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان و نحوه برگزاری کلاس‌ها در سال جدید چند موضوع مطرح است  که به ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور پیشنهاد داده و بر اساس شرایط بیماری کرونا در کشور تصمیم گیری خواهد شد.

وی اذعان داشت: شروع سال تحصیلی اول مهر خواهد بود اما احتمالا با توجه به شرایط کرونا در کشور، آغاز سال تحصیلی جدید هم به صورت مجازی خواهد بود.

وی افزود: یک گزینه پیشنهادی این است که از اول آبان برگزاری کلاس ها به صورت حضوری باشد اما جزئیات این موضوع نامشخص است و این گزینه هم قطعی نیست. با توجه به نظرات ارائه شده آغاز سال تحصیلی در مدارس روستایی و عشایری به دلیل آمار پایین ابتلا به کرونا و جمعیت کم مدارس روستایی ، به‌صورت حضوری خواهد بود .

مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سناریوی دوم این است که برای مدارس شهری ، با توجه به بافت جمعیتی احتمالا یک تخمین صورت بگیرد و طبق روال سال گذشته هر کلاسی را با توجه به جمعیت آن به چند گروه و چند فاصله زمانی تقسیم شود که تردد و تجمعی نباشد. اگر پیک جدید ایجاد شود و شدت بیماری افزایش یابد کلاس‌ها بصورت مجازی برگزار خواهند شد.

وی افزود: مواردی که مطرح شد همه  پیشنهاد است و تاکنون ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گیری نکرده و مصوبه ای نداشته است. اما اولویت برگزاری کلاس ها در هرصورت با توجه به سلامت معلمان و دانش آموزان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز