خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس:

طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۴۰

با موافقت شورای نگهبان و دفاعیات نمایندگان گیلان طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، سید کاظم دلخوش گفت: طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و الحاق چهار منطقه جدید ( شهر صنعتی سفیدرود رشت، فرودگاه رشت ، شهرک صنعتی خمیران انزلی و شهرک صنعتی ضیابر صومعه سرا) که با رفع ابهام شورای نگهبان و برطرف شدن ابهامات موجود و  پس از بررسی ابعاد طرح توسعه منطقه آزاد انزلی در کمیسیون اقتصادی، شورای نگهبان با این طرح که در گذشته رد شده بود، موافقت کرد.

نماینده مردم صومعه سرا با بیان اینکه مردم چندین روستا در محدوده منطقه آزاد از مزایای این طرح بهرمند خواهند شد افزود: در طرح کنونی ۲۳ روستا به محدوده منطقه آزاد برخواهند گشت.

دلخوش با اشاره به اینکه براساس مصوبه جدید کمیسیون اقتصادی مجلس با حفظ نام منطقه آزاد انزلی، محدوده این منطقه به بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت، خاطر نشان کرد:  عصر دیروز سه شنبه و در جریان آخرین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس و در مسیر تعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان مجلس طرح توسعه منطقه آزاد انزلی به تصویب رسید.

بر این اساس محدوده فرودگاه رشت، شهرک‌های صنعتی ضیابر صومعه سرا، خمیران انزلی و سفید رود رشت به‌ همراه روستاهایی که تا سال 1398 در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار داشتند به این منطقه ملحق می شوند.

هم اکنون محدوده منطقه آزاد انزلی ۲ هزارو ۲۵۰ هکتار است و براساس لایحه دولت دوازدهم و تصویب دور دهم مجلس، محدوده این منطقه بیش از ۱۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز