خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر اعلام کرد ؛

برخی می‌خواهند شورای شهر کرمانشاه را به چالش بکشانند / بر هم زدن جلسات شورا عمدی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۶۳۰

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران گفت متاسفانه عده ای به دنبال بر هم زدن نظم شورا و به انحراف کشاندن آن هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،هاشم درویشی رئیس هیات رئیسه سنی مذهب شورای شهر کرمانشاه در خصوص ایجاد حواشی در  جلسات شورای شهر  گفت: در این دوره صلاحیت برخی منتخبان شورا رد شد و در کرمانشاه هم دو نفر از منتخبان مشمول این وضعیت شدند و همین امر در ابتدای کار، چالشی برای شورای ششم ایجاد کرد.

وی افزود: در حال حاضر با رد صلاحیت دو عضو منتخب شورا مواجه هستیم و از طرفی دو عضو دیگر مدعی حضور در شورا هستند و این امر چالشی برای شورای ششم ایجاد کرده و باید هرچه سریعتر وضعیت دو عضو باقی مانده شورا تعیین تکلیف شود.

درویشی گفت: در این شرایط که منتظر تعیین تکلیف وضعیت دو عضو باقی مانده هستیم عده ای از بیرون سعی دارند در مسیر شورا دست انداز ایجاد کنند و این افراد از سوی دستگاه های اجرایی حمایت می شوند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: هنوز 10 روز از تولد شورای ششم نمی گذرد، اما از همین حالا تمام مشکلات این 20 سال عمر شوراها ردیف می شود و پای کمبودها و چالش ها به میان کشیده می شود و این درحالی است که چند روز از تحلیف اعضا می گذرد.

وی افزود: اعضا شورای ششم پذیرنده نقدها هستند اما نقدی که منصفانه باشد و از شورایی که هنوز شروع به کار نکرده نمی توان انتظار حل تمام مشکلات شهر را داشت.

درویشی با اشاره به تاخیر صورت گرفته در برگزاری مراسم تحلیف گفت: از همان شروع کار با توجه به رد صلاحیت دو منتخب شورا عملا وارد چالش شدیم و چندروزی مراسم تحلیف به تاخیر افتاد و واقعا برای ما هم سئوال است که چه کسی مسئول این فرصت سوزی است.

وی افزود: برای برگزاری همین مراسم تحلیف و انتخابات هیات رییسه هم تنها چندساعت قبل از جلسه از طریق پیامک از شماره ناشناس پیام داده شده که به جلسه تحلیف و انتخاب هیأت رئیسه بیاییم که این شیوه اصلا در شأن شورا نیست.

درویشی گفت: اینکه در همان جلسه اول ساعت 12 ظهر پیامک می‌دهند که شش عصر همان روز جلسه برگزار شود شیوه درستی نیست و قطعا برخی اعضا نمی توانند در مدت این چند ساعت آماده شده و خود را به جلسه برسانند و جلسه به حد نصاب نمی رسد و به نظر می رسد دست های پشت پرده ای پشت سر برهم زدن جلسات شورا است.

این مسئول تصریح کرد: از طرفی برگزاری پشت سر هم جلسات هم کارساز نیست و باید زمان داده شود و از 48 ساعت قبل دعوتنامه کتبی برای جلسات ارسال شود که اعضا برای حضور در جلسات آماده شوند.

درویشی گفت: با این شرایط جلسه تحلیف اعضای شورای شهر در نهایت برگزار شد و با تشکیل هیأت رییسه سنی، وظیفه این هیأت است که انتخابات هیأت رئیسه سال اول شورا را برگزار کند. در این راستا یک اختلاف نظری ایجاد شد که تصمیم گرفتیم به جلسات بعدی موکول شود و اینکه عنوان می شود چهار نفر جلسه را ترک کردند، درست نیست.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: متاسفانه در این شرایط برخی مسئولان در رسانه ها عنوان می کنند که شهر رها شده و این درحالی است که قائم مقام شهرداری، معاونان شهرداری و اعضای شورای شهر پای کار هستند و کارها و امور شهر در حال انجام است.

درویشی گفت: وضعیت انتخابات هیأت رییسه و عدم تعیین تکلیف هرچه سریعتر دو عضو شورا و شرایط موجود ناشی از جوی است که دست های پشت پرده ایجاد کرده اند و حالا هم تاکید دارند که شهر رها شده که به واقع چنین چیزی نیست.

وی افزود: در حال حاضر قائم مقام شهردار فعالیت دارد و بر اساس قانون در غیاب شهردار تمام اختیارات را دارد و کارها طبق روال توسط معاونت های مختلف شهرداری در حال انجام است و حقوق ها هم پرداخت می شود.

این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه برخی بر طبل انحلال شورا می کوبند، گفت: تجربه به ما نشان داده که بودن شورا از نبودن آن بهتر است، چرا که در دوسالی که شورا شهر در دوره ای منحل شده بود، شهر با مشکلات بسیاری مواجه شد و همه آن زمان متوجه تاثیرات شورای شهر شدند.

درویشی گفت: در حال حاضر اختلافی میان شورای شهر نیست و تنها تضارب آراست که زمینه ساز پیشرفت است و همه اعضا در یک تیم قرار داشته و با هم حرکت می کنند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: تمام تلاش و هدف ما این است که در انتخابات هیأت رئیسه مسئولیت میان تمام اعضا تقسیم شود که از ایجاد قطب در شورا جلوگیری شده و همه در مسئولیت ها شریک باشند.

وی افزود: بنده به شخصه به‌ رغم پیشنهاد کاندیدای ریاست شورا گفته ام که به دنبال این عناوین نیستم و تنها هدفم این است که مسئولیت ها میان تمام اعضا تقسیم شود که همه پای کار بوده و در هیأت رئیسه شورا قطب شکل نگیرد.

درویشی تاکید کرد: اگر موازنه تقسیم کار در شورا نباشد قطعا درآینده با چالش های بیشتری مواجه خواهیم شد، اما متاسفانه دست های نامحرمی ازبیرون در این تقسیم مسئولیت ها دخالت می کنند.

وی افزود: شورای ششم در همین 10 روز ابتدای کار خود 10 روز پرچالش را پشت سرگذاشته است. اجازه دهید که این شورا هیأت رییسه خود را انتخاب کند و مدتی از فعالیت آن بگذرد و سپس می توان در خصوص نحوه فعالیت این دوره شورا نظر داد و قضاوت کرد.

درویشی با تاکید بر اینکه انحلال شورا به نفع مردم نیست، گفت: در صورت انحلال شورا، استاندار به عنوان قائم مقام شورا، یک گزینه را برای شهرداری انتخاب کرده و نظارتی که باید بر شهردار و شهرداری وجود نخواهد داشت.

این عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: اگر شورای شهر نباشد قطعا تخلفات بسیاری اتفاق خواهد افتاد. نمی گویم چالش هایی نبوده و نیست، اما بودن شورا به مراتب از نبودن آن بهتر است.

درویشی در ادامه با اشاره به مشکلات شهر و شهرداری کرمانشاه، گفت: شهرداری یک نهاد غیردولتی است که باید کسب درآمد کرده و از محل منابع درآمدی خود هزینه های شهر و شهرداری را پرداخت کند.

وی افزود: در حال حاضر واقعا در بحث منابع درآمدی دچار مشکل هستیم و بسیاری عوارض شهرداری را پرداخت نمی کنند، اما در عین حال انتظار دارند بهترین خدمات شهری به آنها ارائه شود و این امر درست نیست و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

درویشی گفت: شهرداری کرمانشاه در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر نیرو دارد که ماهانه باید 45 میلیارد تومان حقوق آنها را پرداخت کند که تامین ماهانه این اعتبار آن هم در این شرایط سخت اقتصادی کار بسیار دشواری است.

وی افزود: از طرفی ماهانه حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار صرف هزینه های نگهداری شهر می شود که تامین این اعتبارات کار آسانی نیست.

درویشی گفت: در این شرایط انحلال شورا به نفع هیچ کس نیست و انتظار ما از رسانه ها این است که به شورای ششم کمک کرده که هرچه سریعتر تعیین تکلیف دو عضو آن مشخص شده و با یازده نفر قدرتمند در عرصه خدمات رسانی حاضر شود.

وی افزود: این مشکل وجود دارد که اگر انتخابات هیات رییسه بدون آن دو عضو صورت گیرد، بعدا چه منتخبان فعلی و چه دو عضو علی البدلی که به شورا بیایند مدعی شده و چالش هایی ایجاد خواهد شد و باید هرچه سریعتر این وضعیت تعیین تکلیف شود.

درویشی در ادامه درخصوص سئوال برخی خبرنگاران مبنی بر اولتیماتوم 24 ساعته دادستان استان مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت انتخابات هیات رییسه شورای شهر، گفت: دادستان آنقدر به قانون اشراف دارند که می‌دانند قانون در این زمینه اجازه ورود دادستان را نمی دهد.

وی افزود: دادستانی تنها در مواردی می تواند ورود کند که جلسه شورا منجر به نزاع و درگیری و اخلال نظم شده یا موارد امنیتی و ... حادث شده باشد.

درویشی تاکید کرد: تنها مرجع رسیدگی به تخلفات شورا هیات حل اختلاف است و دادستان بنا بر قانون اجازه ورود به این موضوع را ندارد.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص سئوال دیگر خبرنگاران مبنی بر اولتیماتوم استاندار کرمانشاه در خصوص تعیین تکلیف وضعیت انتخابات هیأت رییسه این شورا گفت: با شناختی که بنده از استاندار دارم ایشان در چنین موضوعاتی هرگز از واژه اولتیماتوم استفاده نمی کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز