خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در گفت‌و‌گو با ایلنا :

مشکلات خوزستان قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود/ راه مردم استان از سوءاستفاده‌کنندگان ماجرا جداست/ نیروهای امنیتی از هر گونه تنشی که جان مردم به خطر می‌افتد، بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۵۵۲

نماینده مردم اهواز در مجلس با انتقاد از وزارت نیرو گفت: گله ما این است که مشکل کم آبی خوزستان قابل پیش‌بینی و پیشگیری بود، قابل پذیرش نیست که مدام هشدار و بیانیه بدهند که کشت برنج در این استان انجام نشود. زیرا در خوزستان به دلیل شرایطی اقلیمی که وجود دارد کشت های تابستانه ،جایگزینی برای برنج کاری با حداقل آب موجود است.

سید کریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه درچند روز گذشته پیگیری‌های مستمری برای مشکل بی‌آبی خوزستان داشته‌ایم، افزود: در بخش جنوبی و به ویژه غربی استان خوزستان دامداری و دامپروری سنگین وجود دارد که نیاز به آب به شکل جدی دارند و حیات‌شان وابسته به آب است. غیر از آب شرب؛  نوع پرورش گاومیش و صنعت گاومیش داری استان خوزستان در کل کشور کم نظیر است که نیاز به حمایت ویژه دارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: پیش‌بینی‌ کم آبی خیلی غیر منتظره نبود و بارها هشدارها را به مسئولان داده بودیم و تمامی مکاتبات در این زمینه نیز موجود است. بارها درخواست کردیم که این موضوع در خوزستان مدیریت شود.بخصوص رهاسازی آب از پشت سدها و ویژه‌تر از این موضوع بحث سد کرخه است که باید آب این سد رهاسازی شود. مردم نیاز یه حداقل آب برای شرب، دام و کشاورزی دارند. 

وی گفت: در روزهای گذشته پی‌گیری‌های جدی برای موضوع آب خوزستان در دولت، مجلس و قوه قضاییه داشته‌ایم که اخیرا  هیأتی مرکب از این سه قوه  در استان خوزستان حضور پیدا کردند و براساس مشکلات آب پیشنهادهایی به آنها داده شد. که این پیشنهادهاروز گذشته هم  به شکل تکمیلی در دولت مطرح و مصوب شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس گفت: در این مصوبه افزایش رها سازی آب از پشت سدهای کرخه و دز ذکر شده و همچنین اختصاص مبالغی برای آب‌رسانی به مناطقی که به لحاظ آب شرب پر تنش هستند از جمله روستاها در نظر گرفته شد. مبالغی هم برای در اختیار گذاشتن تانکر برای آبرسانی به شرکت آبفای استان خوزستان اختصاص داده شد.  

حسینی اضافه کرد: طبق آخرین آماری که از استان داریم، آب در رودخانه‌های دز، کارون و کرخه بیشتر شده و همچنین آبرسانی به روستاها نیز افزایش یافته است.

حساب مردم مطالبه‌گر  از سوء استفاده کنندگان جداست

نماینده مردم خوزستان در مجلس ادامه داد: مطالبات اصلی مردم خوزستان و تجمعات‌شان در روزهای اخیر هم برای حل مشکل بی‌آب خودشان و دام‌های‌شان است  که روز به روز شاهد تلف شدنشان هستند. برای زمین‌های حاصلخیزی است که بیشتر آنها خشک شدند. حالا اگر از این فضا بدخواهان و افرادی  بخواهند سوءاستفاده کنند راهشان از افراد نامبرده جدا است. این موضوع نه تنها در خوزستان بلکه در هر کجای کشور هم ممکن است وجود داشته باشد. زمانی که تجمعات صنفی شکل می گیرد ممکن است عده‌ای از شرایط به وجود آمده سوء استفاده کنند که قطعا دشمنان و بدخواهان نیز بیکار ننشسته و تلاش خودشان را به کار می‌گیرند. اما صف مردم از صف این‌گونه افراد جدا است ،حتی دیروز در جلسه با مسئولان استان تأکید کردیم که  در برخورد با تجمعاتی  که صرفا مطالبه عمومی دارد و قابل برطرف شدن است، رفتار  مناسبی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد:حادثه‌ای هم که برای  آن جوان در یکی از شهرستان‌های استان افتاد  و منجر به کشته شدنش شد، زمان تجمع نبوده و پس از پایان تجمع و متفرق شدن مردم توسط افرادی صورت گرفت. 

حسینی افزود: خواسته ما از نیروهای امنیتی این است که از هر‌گونه تنشی که منجر به در خطر افتادن جان مردم است بپرهیزند و  اگر چه  رعایت می کنند ولی باز هم رعایت بیشتری داشته باشند.

 نماینده مردم اهواز در مجلس در پایان گفت:  مردم استان خوزستان نگران نباشند قطعا مشکل کم آبی در مناطق مرزی این استان برطرف خواهد شد.  خواسته مان این است که یک جریان پایدار آبی در  رودخانه های استان و همچنین تالاب ها بویژه تالاب هورالعظیم وجود داشته باشد که حداقل نیاز آب را برطرف کند.          

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز