خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد؛

افتتاح ۷۲ پروژه بهزیستی در مناطق مختلف گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۲۸۱

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به افتتاح ۷۲ پروژه به مناسبت هفته بهزیستی در استان، گفت: برای این پروژه‌ها ۶۷ میلیارد تومان اعتبار هزیته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،حسین نحوی نژاد در جلسه افتتاح همزمان پروژه‌های بهزیستی گیلان با بیان اینکه توجه به سلامت، استفاده از فناوری و شفافیت مأموریت جدید سازمان بهزیستی است، گفت: مراکز مثبت زندگی تبلور فعالیت بهزیستی در دهه فعلی است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تاکنون، تعداد مستمری بگیران بهزیستی به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است، بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون، ۳۰۰ درصد در پرداخت مستمری‌ها رشد داشتیم.

وی با بیان اینکه در گذشته حق پرستاری تنها به بیماران ضایعات نخاعی تعلق می‌گرفت اما اکنون به تمام بیماران روانی و معلولان جسمی و حرکتی غیر نخاعی تعلق می‌گیرد، افزود: میزان حق پرستاری نیز به بالای ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

نحوی نژاد با اشاره به انجام دو هزار و ۱۰۰ مورد اشتغالزایی توسط این سازمان، تصریح کرد: در سال گذشته، ۶۰۰ واحد مسکونی با کمک بسیج و سایر نهادها تحویل مددجویان داده شد و امسال نیز قریب به ۶۰۰ مورد مسکن به مددجویان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به رتبه سوم کشوری این سازمان در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا ، عنوان کرد: در یک مورد، تست پی سی آر بخش اعظمی از افراد یک آسایشگاه مثبت شد اما کار به بیمارستان هم نکشید و با نظارت مستمر پزشکان مشکل حل شد.

وی با اشاره به ۱۲۰ فعالیت در برنامه بهزیستی گیلان که اعتبارات فعلی جوابگوی آن نیست، بیان کرد: به دنبال جذب ۳ درصد حق معلولین از ادارات استان گیلان هستیم.

نحوی نژاد با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد از خیابان‌های استان گیلان برای معلولین مناسب سازی شده است، افزود: انتظارات دستگاه‌های دیگر مانند قوه قضائیه و نیروی انتظامی از بهزیستی از جمله مشکلات فعلی این سازمان است و خواستار هماهنگ شدن آن با بخش کشوری هستیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به افتتاح سه مرکز حوزه توانبخشی و سه مرکز حوزه اجتماعی در هفته بهزیستی، گفت: ۷۲ پروژه با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان هفته بهزیستی در گیلان افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز